Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dynafit Vertical TLT - skibremsen sklir fremover / faller av...
#176679 06/03/2012 11:47 AM
oleg Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Heisann,

jeg har Dynafit Vertical TLT bindinger der bremsen på den ene skien ikke sitter godt nok fast. Det fører til at bremsen faller av når bindingen løser ut. I tillegg hender det at bremsen glir litt fremover ved vanlig bruk slik at den ikke alltid låser seg i av-posisjon når bindingen er i gåmodus. Det er relativt lett å skyve bremsen bakover og på plass igjen.

Noen som har noen tips til hvordan få bremsen til å sitte fast der den skal slik at den ikke sklir fremover ved bruk?

Re: Dynafit Vertical TLT - skibremsen sklir fremover / faller av...
oleg #176680 06/03/2012 4:53 PM
Medlem
Medlem

Hei!

Skru ut den store skrua bak på bindingen med stor flattrekker, trekk så ut fjær og en plasthylse. Trekk så av hele bakbindinga.

Nå skal du se at bremsen er skjøvet på fra front, og det skal sitte en metallbit formet som en avlang U her. Denne biten skal holde fast bremsen når bindingen er montert på toppen. Du kan prøve å bøye endene på denne litt, slik at det blir større press ned mot bremsen.

Det kan også hende bremsen ikke klikker skikkelig i sporet sitt, sjekk dette samtidig når bakbindingen er av.

oleg #176681 06/03/2012 7:37 PM
Medlem
Medlem

OBS!!!!!!!! Akta så att inte sprinten på höger sida av bindningen flyger ut om du försöker att göra detta hemma. Den är fjäder belastad och mycket enkel att tappa bort.

oleg #176682 06/03/2012 8:14 PM
Medlem
Medlem

Chris, splinten er det vel bare Radical serien som har

oleg #176683 06/03/2012 9:33 PM
oleg Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for hjelpen!Jeg skrudde ut den store skruen, dro ut hylsen og løftet forsiktig på bindingen uten å ta den helt av i frykt for fjærer som skulle fly rundt ;-) Kjente meg ikke helt igjen i beskrivelsen, men jeg dro bremsen forover og av bindingen. Trengte egentlig ikke skru av bindingen siden bremsen ikke satt så godt fast. Deretter klemte jeg litt sammen de to pinnene (er det dette som er formet som en U?) på bremsen som peker bakover og har mothaker som griper rundt bindingen. Deretter skjøv jeg bremsen tilbake på plass igjen. Nå kniper pinnene og mothakene hardere rundt bindingssokkelen enn tidligere. Håper det holder!

oleg #176684 06/03/2012 10:41 PM
Medlem
Medlem

Hei jgen,

Det skal sitte en ekstra bit (den u forma). Denne er ikke en del av bremsen, men en bit som skal låse fast bremsen. Kun de 2 pinnene om sokkelen holder ikke. Du ser denne biten nederst på dette bildet: http://www.skicenter.com/assets/product_images/PANDADPOECCMNNHH.jpg

Hvis denne mangler vil ikke bremsen sitte skikkelig på.

oleg #176685 07/03/2012 12:06 AM
Medlem
Medlem

turbohenrik du har rätt där, det var jag som läste fel på vertical och radical =) Om den U-forma delen är borta så kan 7-blåner/vpg fixa fram nya.

oleg #176686 07/03/2012 8:49 AM
oleg Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hmmm, de U-formede delene mangler. Jeg kjøpte bindingene og skiene brukt. Dette må det ryddes opp i...Takk for info!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå