Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skitips til nybegynner
#176618 03/03/2012 9:24 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Trenger litt tips til hvilke ski jeg bør kjøpe. Er ute etter en allround ski, til bruk på toppturer, i og utenfor løype i all slags ver/føre.Er nybegynner.Har et sett Vølkl TRock m/ Marker Duke som jeg har stått en dag på. Både i og utenfør løype.Noen med erfaringer på denne skia?Jeg følte skiene virket litt pinglete i pudder.Har kikket litt på Obsethed og Mantra. Vurderer også å kjøpe de T Rock som toppturski og heller finne et sett brukte pudderplanker til krusing utenfor løypene på sunnmøre.Kom med tips?:)Er 185 og 90kg tjukk

Re: Skitips til nybegynner
eHenning #176619 03/03/2012 8:25 PM
Entusiast
Entusiast

Er du kjapp i avtrekkern så har Oslo Sportslager diamirbinding (diamir freeride Pro) til 1799,- Bruker selv diamir binding både i bakken og i pudderet utenfor løypene..

Denne bindingen sparer du 1500-2000 kr på å kjøpe nå og personlig vil jeg si at denne bindingen er et bedre valg enn Marker Duke siden denne bindingen funker å hoppe med om du skulle finne på dèt + at gåfunksjon og hælløfter er veldig enkelt å bruke med støvlene i bindingene.

Personlig mener jeg valg av Marker duke er en litt dårligere løsning..

Det er ikke få ganger jeg har vært glad for at valget fallt på diamir som allroundbinding til både bakke og offpist.

Hopper på både bigjump, boardercrosshopp og klipper på 1-2 m.Er 178cm og 95 kg