Jeg leste de gutta der sin test av JJ og AK JJ nå, og må si den virket veldig preget av deres egne preferanser og ønsker. De var veldig negative til JJ'en, mens jeg på den andre siden, ble så glad i den at jeg nå før jul aldri vurderte noe annet enn å oppgradere til AK JJ. Jeg har kjørt på AK JJ'en på veldig mye varierende snøforhold, og jeg elsker den uansett om det er snakk om preppet løype, dypt pudder, eller tung pluss-grad snø. Skiene står utenfor døren til rommet mitt, og jeg merker at jeg får en skikkelig god følelse i meg hver gang jeg ser de står der.
</blockquote>
Personlig istemmer jeg med testen som ligger på freeride.se. De er effektive i skogen, men jeg synes de var som et par snowblades på det meste ellers.Spesielt ubrukelige i oppkjørt snø, superkort kontakflate og myke tupper med høy rocker er å sammenligne med en jolle i krappsjø. Solgte de etter 3 dager. I dag finnes det langt mer utviklede utgaver av 5 punkts ski.. Line Opus f.eks.
Line Influence 115 er jo forøvrig en ganske annerledes ski enn JJ.
Konvensjonell design med litt rocker i tuppen. Den har metall og en tail uten rocker som er ganske så stiv, mye høyere vekt enn JJ også. Mye mer en charger enn JJ og mye mer jobb i skogen.
Min anbefaling er om du prioriterer flyt pudder, kjører mye skog, har tenkt til å gå litt topptur med skiene og liker og leke litt på ulike formasjoner, kjøp Opus, Bibby Pro, eller til og med K2 obSethed alle er mer raffinerte og bedre enn JJ'n
Om du vil dundre ned åpne fjellsider uansett snø og gi jernet i løypa innimellom, kjøp Influence 115.