Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
En god allroundski (twintip) til NTN Rottefella binding
#176375 23/02/2012 6:40 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Heisann! Jeg er på utkikk etter et par twintip-ski som er gode til telemarksbindinger (NTN Rottefella) både i bakken (preparerte løyper), offpist og løssnø. Jeg står mye i preparerte bakker, og liker å hoppe og kose meg i snowboardparker. Jeg kiter, så bruker også skiene en del på forskjellige vidder der forholdene varierer. Skia skal ikke være for myke, men samtidig litt lekne.

Har nå et NTN Rottefella bindinger på et par K2 Backup ski, men vil ha noe som er mer spennende.

Litt info om meg er 180 høy og ca. 70 kg. Takker for svar!

Re: En god allroundski (twintip) til NTN Rottefella binding
Jrliebig #176376 24/02/2012 11:24 AM
Fersking
Fersking

Har du sjekket ut Line Sir Francis Bacon? Har den med vanlige Rottefella R8, de funker superbra på det meste!! Er i litt samme situasjon som deg, og har sett litt på både Line Influece 115 og Armada JJ. Nå jibber ikke jeg så mye da, men kiting driver jeg med. SFB funker i alle fall til det også!!

Re: En god allroundski (twintip) til NTN Rottefella binding
Jrliebig #176377 24/02/2012 5:14 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

SFB så herlig ut! smile Men hvordan fungerer den i preparerte bakker? Og hvordan er stivheten i den? vil ikke ha en ski som er for stiv, men kan være litt greit når man skal kjøre hardt telemark i preparerte løyper, med tanke på isete underlag.