Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Volkl Aura plassering av binding
#176283 20/02/2012 10:22 PM
ski70 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hentet et par Volkl Aure 163cm med Marker Griffin fra Intersport i kveld, jeg understreket at jeg ønsket senter montert binding da jeg var å kjøpte skiene på fredag før helgen. Når jeg får de hjem ser jeg at bindingen sitter noe langt bak. og da blir jeg usikker på om jeg har forstått senter montert (Boot Center) riktig. På skien er det tydelig merket Boot Center og på min Stolz støvel er det et merke som markerer senter. Min oppfatning er at disse to senter-merkene skal "falle sammen" hvis bindingen er senter montert. I mitt tilfelle er støvlens senter-merke 3,5cm bak Boot Center merke på skien. Har de gjort feil i butikken eller har jeg misforstått det hele. Surt hvis dette er en feilmontering.  håper noen kan kommentere dette. på forhånd takk.  /B

Re: Volkl Aura plassering av binding
ski70 #176284 21/02/2012 9:36 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei, jeg oppfatter det på samme måte som deg. Bootsenter og senter punktet på skien skal stemme overens hvis bindingen er midtmontert. Jeg jobber selv med ski, og vi monterer slik når kunden ønsker en sentermontert pakke, og slik er vi opplært fra produsentene. Forøvrig kan det virke som om bindingene dine er montert for mountain, som kanskje er det vanligste på Auraen.

Re: Volkl Aura plassering av binding
ski70 #176285 21/02/2012 10:22 PM
ski70 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for svar. Var innom Intersport i dag og de innrømmet feilen med en gang. Fikk nye ski og bindinger, riktig montert :-)  Super service hos Intersport på Skårer.