Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Oakley briller, men klærne?
#176223 19/02/2012 11:54 PM
Matias Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Heisann! 

Som den fattige studenten jeg er så har jeg sett på Oakley som et fint alternativ til ski klær. Nå som alle har salg er det billig og tenkte jeg kunne kjøpe et fett outfit. Et som virker i parken og litt freeride. 

Sett etter klær hvor bukse og jakke kan festes, og Oakley har denne fine finessen og er billig. Men hvordan er kvaliteten? Kjører park og freeride, noe toppturer, men da tar jeg gore tex jakka! 

På produktbeskrivelse står det på alle at de er bra, ikke noe som er bedre enn gode gamle erfaringer! 

Re: Oakley briller, men klærne?
Matias #176224 20/02/2012 8:17 AM
Medlem
Medlem

Jeg har selv kjørt Oakley jakke og bukse denne sesongen (husker ikke navnet på det, men er fjorårs modellen til Seth Morrison) , totalt 10 skidager så langt i mye snø og kalde dager. Veldig fornøyd, men den ene dagen vi hadde med sludd/regn virket impregneringen så bra. Jeg ble aldri våt igjennom, men jeg fikk ikke de "perlene" som man forventer fra god impregnering.

Men jeg har ingen problemer med å anbefale klærne til noe andre i forhold til prisen. Jeg betalte 1600kr for toppmodell jakke på tilbud.

Matias #176225 20/02/2012 9:00 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Har Oakley Sethmo fra ifjord. Har holdt meg tørr i rundt 50-60 skidager og først nå begynner imprigneringen å bli dårlig. Men i jakken min er det Dermizax membran og i årets er det Goretex. Er vel Goretex som er mest anerkjent så kanskje jakken er enda bedre i år?

Matias #176226 20/02/2012 11:32 AM
Matias Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Positivt overrasket, så bestiller jeg! laugh

Matias #176227 20/02/2012 4:40 PM
Entusiast
Entusiast

Har selv Oakleyklær og må skryte! Supre klær med supre løsninger.En stor grunn til at det er så bra er vel for de sammerbeider tett med skikjørerene som de sponser.Og med ski/snowboardkjørerer, som har vert i miljøet i lang tid (som Seth og Tanner) og vet hva de vil ha blandet sammen med Oakleykvalitet. Det er en god blanding! wink

Oakley Flare (Tanner sitt) er mest all-mountain klær og har kjempegode pusteegenskaper. Kan bli litt varm på de varmeste dagene, men den har gode pusteegenskaper så litt av varmen forsvinner. (Stor i størrelsen)Sethmo (Seth sitt) er mest freeride med gore-tex og tynt som bare det. Blir kald på det kaldeste dagene, så da bør du ha mye under om du velger denne.http://www.youtube.com/results?search_query=Peace+in+the+chaos&oq=Peace+in+the+chaos&aq=f&aqi=g1g-m2&aql=&gs_sm=3&gs_upl=307l4495l0l5056l18l16l1l5l5l0l231l1944l0.4.6l10l0Her har du ett innblikk over de ulike klærna!

Matias #176228 20/02/2012 10:44 PM
Fersking
Fersking

Jeg bruker Simon Dumont sin nye jakke "Oakley Preferred", Jeg har ikke impregnert jakka. også bruker jeg "Oakley Shelf Life" bukse, heller ikke impregnert, er sjukt fornøyd, jeg blir ikke våt. ikke kald, jakka og buksa veier ikke mye, og vand/vind tett, har ikke stått mye i pudder, men brukt det rundt 12 ganger og har liggi i snøen utenom å bli kald. Oakley er konge, og hvis du i tillegg skal ha hansker så er "Oakley Sad plant" den smudeste jeg har brukt. Simon jakka får du i sverige for en billig penge!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå