Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Erfaring med Scarpa TX-Pro og Dynafit
#176220 19/02/2012 11:19 PM
AdIoS Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen her som har kjørt med TX-Pro og Dynafit? Hvordan fungerer det å kjøre med disse skoene til dynafit sine bindinger? Antar at det er lettere og bedre å ha egne alpinsko, men om man kjører 80/20 telemark/alpint så er det kanskje ikke verdt å ha et par ekstra sko kun til dette bruket.

Noen kommentarer?

Re: Erfaring med Scarpa TX-Pro og Dynafit
AdIoS #176221 23/04/2012 2:01 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Har prøvd dette på toppturer noen ganger nå, og det fungerer faktisk bra. Har benyttet de medfølgende "shims" fra Scarpa på TLT Vertical FT 12 og Dynafit Stoke. Skoen flekser noe i gå modus, men jeg anser det ikke som et problem. Fungerer helt fint å kjøre med dette oppsettet. Hadde kanskje trodd at det skulle samle seg snø under shimsene ved gange, men det har det ikke gjort så langt. Også testet på skikkelig klabbeføre...

Re: Erfaring med Scarpa TX-Pro og Dynafit
AdIoS #176222 24/04/2012 10:11 PM
Medlem
Medlem

Har et par Manaslu med Radical ST som jeg skal bruke på våren nå. Har testet de ut på Senja de siste dagene og er positivt overrasket. Bruk TLT Sliding Plates som følgte med skoen din ellers vil det nok gå dårlig og du vil løse ut unødvendig mye. Dynafit er mye bedre å gå med sammenlignet med NTN og de kjører ikke så verst heller. Det kan nok ha mest med skien å gjøre og det faktum at jeg ikke har stått alpint på mange år.