Er i ferd med å kjøpe nye ski, men er litt i tvil. Søker derfor råd fra noen som kan mer om dette enn meg.
Jeg er en viderekommen skikjører og liker å tenke på meg selv som en pudderhund. Har de siste årene kjørt Vølkl Katana, og vært kjempefornøyd med disse. Synes de er supre å kjøre knallhard i løssnøen. Synes også de fungerer knallbra i bakke. Opplver dog at de er litt tungkjørte i skog, og her er problemet.
Etter en liten analylse er realiteten at jeg ofte kjører skog/pudder, og er lite på høyfjellet. I tillegg blir det noen dager med familien i bakken (stort sett lek i kantene, skogskjøring, kuler o.l) Dvs jeg er ute etter ski som er fantastiske i kombinasjon pudder/skog - de må være raske og lekne - og som fungerer greit i bakken.
Jeg er en Vølkl mann av sjel, og innser naturlignok at det er mange andre gode merker, men jeg bor et mindre sted hvor en lokal sportsbutikk nå gir meg 40% på ski binding fra Volkl
Jeg er 182 og veier 88 kg. Katanae som jeg har kjørt på er 190.
Jeg vurderer nå om jeg leve ut drømmen om Kuro (eller om dette blir katastrofalt på familiedagene) eller om jeg skal gå for mellomløsningen som Shiro.
Noen med erfaring fra disse skiene?? Setter pris på en kommentar....