Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
K2 seth vicious montering av binding
#176018 12/02/2012 9:50 PM
rstava Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei..

Jeg er helt nybegyner på ski, og har hatt disse skia i et par år nå uten å bruke dem noe serlig.Det jeg liker best er og kjøre pudder, å derfor kjøpte jeg disse skine, problemet er at jeg bare sykker dypt ned i snøen, å får ikke til og svinge i det heletatt, så di havnet fort på hylla. Men jeg har rotet di fremm igjen for og se på hvor bindingen`e stod, å det viste seg at de er mitt montert, å det er vel ikke optimalt med tanke på pudder kjøring? Så jeg lurer på hvor det er gunstig og plasere bindingene slik at jeg ikke skal sykke for mye ned under snøen, men vil jo at de skal være brukendes på et normalt føre også.  skine er vel rundt 170cm ca å jeg veier en 75kg ca.

Takk for svar

Re: K2 seth vicious montering av binding
rstava #176019 13/02/2012 11:51 PM
Fersking
Fersking

Heisan.

Har testet ut dette en god del selv. Det skal være et merke på siden av skien eller oppå skien der det står "traditional" evt "boot center". Du har nå montert "true center", altså på midten av skia. Bra til triksing i parken, men ubrukelig til freeride.....

På siden av støvelen din, ca på midten nederst, vil du finne et merke. Monter bindingen slik at dette merket kommer over punktet jeg beskrev på skia. I praksis så kommer du til å flytte bindingen ca 7-10 cm eller mer bakover på skia. Da blir den mer lettsvingt og du vil flytte tyngden bakover på skia slik at du får bedre flyt i pudderet. Lykke til!

Re: K2 seth vicious montering av binding
rstava #176020 14/02/2012 12:31 AM
rstava Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

tusen takk for svar, ska få testet ut dette så fort sim mulig smile