Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Valg av utstyr
#175704 30/01/2012 5:17 PM
jtosse Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei! Har nå fått noen fantastiske planker i posten, nemlig Armada AK JJ.Jeg har over 10 år med alpinski på beina bak meg(litt pudderkjøring ved siden), og har nå konvertert helt over til noe som er mye mer spennende og interessant. Har derfor bestemt skal jeg kjøpe randonee utstyr og ta fatt på nye uberørte fjell dekket av pudder. 

Har i en god tid lest og studert flere steder om diverse utstyr til ski, men har ikke kommet frem til en skikkelig konklusjon. Derfor ber jeg herved dere med erfaring;

Hvilke bindinger og sko skal jeg kjøpe til disse skiene?  Liker å ta drops og kjører gjerne med stor fart, derfor er det vel best med stive sko? Har ganske tjukke føtter, og har lest at f.eks Dynafit TF-X er ganske smale sko? Når det gjelder bindinger vurderer jeg sterkt Marker Duke 16, med mindre noen har bedre forslag?

På forhånd, takk! smile

Re: Valg av utstyr
jtosse #175705 30/01/2012 5:56 PM
Entusiast
Entusiast

Når det gjelder binding, så har jeg selv marker duke, den er tung i lengden å om du har mulighet så burde du heller kjøpe marker tour :)med ski sko burde du prøve til du finner den PERFEKTE!!! er mange forskjellige former å flex på de

jtosse #175706 30/01/2012 6:05 PM
Medlem
Medlem

Har et par black crows med marker duke binding. Er litt ekstra vekt, men de er kraftigere en de letteste og man kjøre litt hardere med dem. Så jeg har den filosofien at ta det som trening og slit litt ekstra opp, og kos deg nedover smile Jeg har brede føtter og en høy vrist, bruker Dynafit Zzero, og er veldig fornøyd. Passer mine føtter laugh

jtosse #175707 30/01/2012 6:42 PM
jtosse Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for svar! Blir enten Duke eller tour. Blir ikke tour for svake dersom man trøkker til? Når det gjelder sko så drar jeg til nærmeste sportsbutikk å tester først smile