Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Manglende føreoppdateringer på hjemmesidene til Gaustablikk og Gaustabanen.
#175355 17/01/2012 8:34 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Var i dag inne på hjemmesidene til Gaustablikk skisenter og Gaustabanen og fant fint lite oppdatert info om føreforhold, åpne heiser..

Dette har jeg sagt i fra om til Gaustablikk skisenter på facebook, noe det for meg tolket det slik at facebookopdateringer ikke var behov for + og at www.skiinfo.no gjorde den biten greit... Noe jeg er sterkt uenig i siden mye av komunikasjon nå til dags foregår på bla. Facebook.

Gaustabanen har jeg ikke fått noe svar fra enda.. Gamle facebookgrupper for Gaustabanen blir ikke brukt lenger... Behov for at Gaustabanen kommer på Facebook mener jeg absolutt er til stede og på tide spør du meg!!

Gaustatopptråden her på forumet har fungert veldig bra! Takk til alle bidragsytere på føreoppdatering for GT.

La oss sammen øve litt press på de forskjellige aktørene for Gaustablikk og Gaustabanen slik at vi kan få bedre oppdatering på føre åpne heiser og evt. skredfare i området!

Gaustabanen.no er ikke oppdatert siden oktober 2011 (ikke bra :-(  )

Re: Manglende føreoppdateringer på hjemmesidene til Gaustablikk og Gaustabanen.
Pulken-75 #175356 17/01/2012 10:12 PM
Ringrev
Ringrev

Vet ikke om det hjelper, men Gaustabanen går ikke - åpner vel først i Februar(???). Forholdene på Gaustablikk var lite snø, og den som er er veldig hard....Har ikke vært på Gaustatoppen selv i år, men var på Toreskyrkja. Det vil forundre meg mye hvis det ikke blir veldig rasfarlig dersom det kommer mye snø nå. Snøen på Torekyrkja var vindblåst gjennomslag. På torsdag var det sterk varm vind.....

Pulken-75 #175357 17/01/2012 10:47 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Takker for info og da spes. til dere som holder oss oppdatert på Gaustatopptråden..

Var forsåvidt klar over at banen ikke gikk, men litt oftere oppdateringer om vær og vind mm. på visitrjukan.no osv. hadde ihvertfall gjort seg for hele skidestinasjonen syns jeg spesielt med tanke på evt. store snøfall som kan gjøre fjellet skredfarlig i visse områder..

Og skredfare er vel noe vi alle er opptatt av å få vite om på GT, da det kan avgjøre sikre rutevalg opp/nedover.

Utover vinteren og våren vil jo toppturer til GT gjøre seg gjeldende og hva ville vel vært bedre enn dagferske rapporter om føre og skredfare for fjellet..Jeg tviler på at driverne sitter og tvinner tomler nede i Rjukan eller andre steder i norge til langt ut i februar.. De har vel gjevnlige turer opp til banen for å se til den, vedlikehold, testkjøre banen osv.og da kan vel de i samme farten komme med litt føreinfo i samme slengen.

Mange skisteder i norge har hjemmeside på facebook me hyppige opdateringer på føre, heis og åpningstider, hvorfor ikke også Gaustabanen?? jeg bare spør!!

Pulken-75 #175358 17/10/2012 3:10 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg så tilfeldigvis litt info på Twitter: Visit Telemark påstår at Gaustablikk åpner lørdag 20. oktober. Jeg sjekker litt rundt, og ser at Skiinfo påstår at Gaustablikk fikk 34 cm nysnø i dag.

Da er det ikke noe godt tegn at det er musestille på FB og Gaustablikk.no. Hvis de er heldige ender de opp i Alpinco-systemet, og da kan de sikkert få SoMe-hjelp av Hafjell. Som sammen med Skistar er best i klassen.

http://www.visittelemark.no/Aktuelt/Blir-Gaustablikk-Skisenter-foerst-med-aapne-bakker-i-aar

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå