Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tromsø by og ski muligheter, anyone?
#175184 12/01/2012 12:25 AM
Matias Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Hei! 

Postet litt her før, men nå lurer jeg egentlig på hvordan det er å bo i Tromsø og hva man har av lokale ski muligheter. 

Ja, jeg vet det er er midt i et ski eldorado, men kan man lett stå på ski flere ganger i uken uten å måtte reise så innmari langt avgårde? 

Vet ikke om det er noe fra Tromsø her, men det hadde vært best da, og få svar fra dem :) 

Tenker å studere, men må kunne stå ski ved siden av! :O 

Først og fremst park og freeride jeg ser etter da smile

Takk laugh

Re: Tromsø by og ski muligheter, anyone?
Matias #175185 12/01/2012 11:04 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Studere og kjøre ski i Tromsø er en fin combo. Selv født og oppvokst i byen, og takket være den fantastiske naturen valgte jeg også å studere her.Når det kommer til park-kjøring så er mulighetene små. Kroken alpinsenter er ingenting å skryte av, spesielt ikke etter at berget ble ulovlig å ferdes i. Vanligvis klarer de å snekre sammen 2 hopp, og en eller to rails litt uti sesongen.MEN: når det kommer til toppturer og freeride er mulighetene endeløse. Fjell i alle vanskelighetsgrader, alt fra 15 min. unna Tromsøya til et par timer i bil. Dersom du disponerer bil kan du enkelt nå store og snøsikre fjell innen 2 timers kjøring: Lyngen og Tamokdalen. Kvaløya har også vanvittig mange fine fjell, men snøen legger seg ikke før januar her avhengig av værgudene. Bare 25 min fra sentrum til fjellene.I tillegg er det et utrolig topptur-miljø i byen. Du vil utvilsomt finne flere skientusiaster på studiet du velger. smile

Matias #175186 13/01/2012 8:24 PM
Matias Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Det var et sånt svar jeg hadde håpet på! laugh Hørtes jo knall ut, hehe.

Da er det nok ikke helt umulig at jeg ender opp der nei.

Matias #175187 15/01/2012 1:11 PM
Medlem
Medlem

Finnes også en egen topptur gruppe på universitet som er en del av studentidretten. Der kan du møte mange likesinnede studenter som også prioriterer topptur ved siden av studiet (noen prioriterer det over studiet). Men uansett er toppturmiljøet stort og mulighetene nesten uendelige.