Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Salzburg-området
#175052 06/01/2012 4:07 PM
ErlendB Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Noen som har lyst til å anbefale gode ski-anlegg eller dele erfaringer fra Salzburg-området. Vi er en gjeng som reiser ned medio-mars og blir en uke, ikke planlagt å leie bil, belager oss på tog. Kjører off-piste, og er ikke fremmed for å måtte bruke fellene for å nå de morsomste nedkjøringene. Har Bad Gastein på listen allerede. Hvilke andre er aktuelle? Zell am see? Flachau? Tar gjerne anbefalinger om hosteller eller hoteller som ikke konker fire fattige studenter!

Takk

-Erlend

Re: Salzburg-området
ErlendB #175053 07/01/2012 10:44 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Zillertal er verdt å sjekke ut, kanskje spesielt Hochfugen, anbefaler et afterskibesøk på Kristallbar (liten og artig). Hvis du skal holde deg mest i dette området er det greit å bo i Fugen eller Kaltenback. Tror togturen tok ca 1.5 time til bunnen av dalen. Det er gratis å ta tog eller buss i dalen når man har heiskort så det er bare å velge og vrake. Det er kanskje best å velge sted ut i fra hvor det er meldt mest snø når dere skal dra, så jeg ville ventet med å bestemme sted til nærmest mulig avreise. God tur!Kart over Zillertal:http://ski3.intermaps.com/zillertal/index.asp?Lang=en&chn=zoom0&Reg=zm0

ErlendB #175054 08/01/2012 10:35 PM
Medlem
Medlem

I Salzburg området har jeg testet Flachau, Zauchenzee, Obertaueren, Kaprun og Schladming.Kaprun imponerte meg mest når det gjaldt frikjøring, nederste del (øverste del er en relativt slakk bre) har seriøse linjer tilgjengelig rett under heisene. Traverserer du ut skiers left får du og en hel side ned til gondolen.

Ikke så kjent kanskje, men magisk spør du meg smile

http://en.kitzsteinhorn.at/ski_board/freeride/

ErlendB #175055 12/01/2012 11:28 AM
ErlendB Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for gode tips. Kitzsteinhorn virker jo veldig interessant! :]