Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
skal kjøpe nytt snowboard, Hjelp meg er du snill
#12943 28/02/2010 9:42 PM
Grunnan Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei, da har jeg bestemt meg for å kjøpe ett nytt snowboard. Først kan jeg fortelle at jeg kjører for det meste park, og er ivrig der. Bruker rails og big jumps hele tiden, og er derfor på jakt etter et supert park brett. Er også ivrig innen spinning, så bretter burde være godt å spinne med, og lande i switch. Vil også ha et brett med god pop i.

Har tenkt på Lib-Tech T. Rice 153cm BTX (blunt shape) med bananteknologi og magne traction.

Veier dessuten litt over 60 kg og er 181 cm høy. Tror dere dette brettet passer godt for meg, og mine betingelser? eller har dere noen bedre forslag.

Skal også kjøpe bindinger så har også vært greit å få noen tips på bindinger.

Takk på forhånd!

Re: skal kjøpe nytt snowboard, Hjelp meg er du snill
Grunnan #12944 01/03/2010 3:17 AM
Entusiast
Entusiast

Tror brettet vil passe deg veldig bra til bruksområdet ditt, men har ingen personlig erfaring med det. Lengden høres også veldig riktig ut i forhold til vekt og slikt.

Et alternativ kan være Capita Indoor Survival i 152 eller 154 - veldig solid parkbrett, men ingen rocker såvidt jeg vet om (kjenner ikke nyeste modellene).

Bindinger: Bare kjøp deg Union Force. Du blir fornøyd.

Re: skal kjøpe nytt snowboard, Hjelp meg er du snill
Grunnan #12945 01/03/2010 10:40 AM
Medlem
Medlem

brettet høres vel kanskje ut som om det er i korteste laget om du hopper mye. til jibbing er det grei lengde, men skal du ha ett stabilt ett til hopp så bør du vel iaf opp på 157-159cm skal det bli stabilt i landingene.Rome Agent er fett park brett. masse pop i nose og tail pga reverse v-stringers, men samtidig mykt nok til butters og press knep. kommer også i reverse camber(agent'85)Rome Targa binding. super komfortable staps med 3 stiv/mykhets innlegg, demping i hælen og superlett å justere.