Jeg trenger litt hjelp og støtte her.. Hehe..
I fjor tok hjelmen min kvelden på slutten av sesongen, så jeg gikk midlertidig tilbake til min gamle hjelm... Og så gjorde jeg ikke mer med det.... Og nå reiser jeg til Østerrike om kun få dager... (lørdag 7. jan) og tenkte å slå til på ny hjelm før jeg reiser. Jeg har en aldri så liten forkjærlighet for POC, liker designet, vet at de holder bra når uhellet er ute, og de passer på hodet mitt.. OG jeg kan få tak i POC før jeg reiser, uten å reise land og strand rundt for å prøve....
Frem til nå har jeg primært kjørt racinghjelmer, så jeg er litt mer noob når det kommer til frikjøringshjelm, som vel er det jeg nå har tenkt å kjøpe.... Jeg vurderer: Frontal, Receptor Backcountry MIPS, Synapsis 2.0....
Hadde egentlig landet på Synapsis 2.0, men etter litt grubling så er jeg usikker på hvor mange smeller den tåler før den bør erstattes...den er jo lett som en gjennomsnittlig sykkelhjelm... Også er jeg litt i tvil ang bremm/skjerm, om den kommer til å irritere vettet av meg når goggles skal opp og ned.. De andre to har jeg inntrykk av at fort kan bli store som 10-liters bøtter på hodet.... :-))
Noen innspill, erfaringer, tips osv? Kjører primært bakke og heisbasert off pist... Ikke jibbing og 4 størrelser for store klær osv, så det bør vel stå noenlunde i stil.. hehe..
Takker for alle svar, må bestemme meg ila morgendagen!