HeiBruker str 41 i vanlige sko. Som tilsvarer Us 8. Skal handle Salomon qeust 10. Hva str bør jeg se på. Vil ha god kontroll fram for nybegynner komforten. Leser en del på amrikanske forum, men får det ikke til og stemme. Her går flere ned 4-5 størrelser ? Kan dette stemme, i teorien, betyr det at jeg bør se på str 23-24?? det kan ikke stemme? Bruker selv idag 27.5 som JA er for stor... Vil ikke gjøre feil igjen og høre på dem i butikkennsom ikke peiling her.. Bare det og selge dsv.Tenkte 26.5 var den rette, men nå tenker jeg mer og mer på 25.5 eller 26. Prøvde på 25.5 og tok ut inner skoen og satt så foten i innerskoen, hadde på en medium sok, da var helen helt bak og storetå helt fram. Flere sier innerskoen vil vie seg en del ut, men dette i lengde eller bredde eller begge veier? Problemet med for stor sko er at jeg myster feelingen og når jeg håpper glir foten fram og slår storetåa, det har resultert i at jeg mystet begge storetå negler 2 ganger! Stoler ikke nå på hva de sier i butikken, så om noen kan hjelpe meg på og bli litt klokere her, takker jeg meget :-)