Har selv kombien med storetind (i 180, er selv 183), 3-pin cable og t4. Jeg syns denne komboen fungerer utmerket til nettopp det du beskriver. Skia er så gode som fjellski at jeg har pensjonert mine smalere fjellski og tilhørende lærsko. Som fjellski er Storetind flott med den gode bæreflaten og lette vekta. T4 opplever jeg som langt mer behagelige å gå med samtidig som de gir langt bedre kontroll enn 3-pin lærsko.
Til å kjøre med sitter de overraskende bra på hardt føre (så bra at jeg av og til tar dem med i alpinbakken som avveksling fra breiere og tyngre ski). Du kan kjøre veldig flott telemark på de da de sitter svært bra, carver bra, sko og bindinger er stabile nok og de er naturlig nok svært lette og rask fra kan til kant. De funker og greit nok i pudder. Der de suger er i ujevn snø, gjennombruddskare, varierende forhold. Men så lett oppsett går du å trynet hele tida, men det er som forventet. Lurer dog på om litt rocker kunne gjort dem bedre...
Oppover er de selvsagt en drøm. Du kan bruke en helt annen teknikk en med tyngre, lengre og breiere ski.
Jeg bruker mine på soloturer (da jeg uansett kjører rygg ned)