Hei!
Skal konvertere til ski denne sesongen, vært aktiv snowboard kjører i 8 sesonger, med pause på 4 sesonger frem til 10/11 sesongen, og de fleste av mine kompiser har for lengst konvertert til ski. Har noen års erfaring fra ski, fra før jeg startet med snowboard men dette er litt over 11-12 år siden, og bare siste sesongen før jeg startet med brett var jeg borti carvingski.
Er litt usikker på hvilke ski jeg burde gå for, jeg er generelt veldig glad i å være på fjellet og jeg ønsker å skaffe meg noen ski som kan gi meg noen sesongers glede før jeg trenger å investere i nye ski. Jeg ser ikke for meg at jeg vil drive med toppturer da ingen av kompiser som jeg drar på fjellet med driver med dette. Dog alle er avhengig av å kjøre offpiste, og jeg tenker vi bruker ca 80% av tiden utenfor preppet løype. Blir ski med alpin binninger.
Har blitt tipset om Völkl Gotama / Mantra / Megawatt. Og jeg har lest at mange anbefaler disse for nybegynnere. Men nå er det meget nært jul, familie og samboer ønsker å spytte litt inn i å kjøpe alpin pakke til meg til jul, så er på jakt etter noe å ligge under treet 
Siden jeg bor i Bergen vet jeg at tilgang på VÖLKL blir vanskelig, da det føres ikke av noen her. (Ingen som kom på noe sted iallefall som selger det.)
Men K2 er det veldig mange butikker som fører, etter litt søking frem og tilbake liker jeg godt K2 sine Coomback ski, som overall er en passe bred ski. Innbiller meg at bredere ski kan gjøre opplevelsen å bytte fra brett til ski kan bli noe ødelagt om jeg kjøper enda bredere ski enn dette. Mtp nivået blir noe begrenset når jeg først skal konvertere.
Høyde: 183Vekt: 72-74kg
Takk for at du tok en titt