Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Snowboard kjører konverterer. Tips til ski og annet utstyr.
#174589 21/12/2011 1:03 PM
j0achim Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!

Skal konvertere til ski denne sesongen, vært aktiv snowboard kjører i 8 sesonger, med pause på 4 sesonger frem til 10/11 sesongen, og de fleste av mine kompiser har for lengst konvertert til ski. Har noen års erfaring fra ski, fra før jeg startet med snowboard men dette er litt over 11-12 år siden, og bare siste sesongen før jeg startet med brett var jeg borti carvingski. 

Er litt usikker på hvilke ski jeg burde gå for, jeg er generelt veldig glad i å være på fjellet og jeg ønsker å skaffe meg noen ski som kan gi meg noen sesongers glede før jeg trenger å investere i nye ski. Jeg ser ikke for meg at jeg vil drive med toppturer da ingen av kompiser som jeg drar på fjellet med driver med dette. Dog alle er avhengig av å kjøre offpiste, og jeg tenker vi bruker ca 80% av tiden utenfor preppet løype. Blir ski med alpin binninger.

Har blitt tipset om Völkl Gotama / Mantra / Megawatt. Og jeg har lest at mange anbefaler disse for nybegynnere. Men nå er det meget nært jul, familie og samboer ønsker å spytte litt inn i å kjøpe alpin pakke til meg til jul, så er på jakt etter noe å ligge under treet smile

Siden jeg bor i Bergen vet jeg at tilgang på VÖLKL blir vanskelig, da det føres ikke av noen her. (Ingen som kom på noe sted iallefall som selger det.)

Men K2 er det veldig mange butikker som fører, etter litt søking frem og tilbake liker jeg godt K2 sine Coomback ski, som overall er en passe bred ski. Innbiller meg at bredere ski kan gjøre opplevelsen å bytte fra brett til ski kan bli noe ødelagt om jeg kjøper enda bredere ski enn dette. Mtp nivået blir noe begrenset når jeg først skal konvertere.

Høyde: 183Vekt: 72-74kg 

Takk for at du tok en titt smile

Re: Snowboard kjører konverterer. Tips til ski og annet utstyr.
j0achim #174590 21/12/2011 4:59 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

HAR SELV KONVERTER FRA SNOWBOARD (ANKEL SKADER).

KOMMER DU FRA SNOWBOARD VIL DU VEL HA EN TWINTIP SKI, DA HAR DU I ALLEFALL MULIGHTER TIL Å KJØRE LITT SWTCH

KAN ANBEFALE K2 KUNG FUJAS....(BRA ALLROUNDSKI)

http://k2skis.com/skis/twin-tips/kung-fujas

HVIS DU VIL HA BREDERE SKI, SÅ HAR LINE EP OPUS FÅTT GLTRENDE KRITIKK!

DROPP I BERGEN ER JO EN BUTIKK SOM IALLEFALL JEG HAR FÅTT GOD SERVICE FRA....

j0achim #174591 22/12/2011 9:22 AM
Fersking
Fersking

Har sett volkl litt rundtom. Ihvertfall på Outdoor i Bergen. Ligger rett over gaten om du har parkert i klostergarasjen.

j0achim #174592 22/12/2011 10:25 AM
j0achim Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Kjøpte meg ett par med Armada JJ med Griffon binninger og Salomon SPK støvler. Fikk super service hos Platou Sport i fjøsangerveien smile Får også disse ferdig montert iløpet av morgendagen så nå er julaften og romjul reddet!

j0achim #174593 22/12/2011 11:56 AM
Entusiast
Entusiast

Gode all-mountain ski:-Armada TST-Line Sir Francis Bacon-K2 Kung Fujas

Armada sin vant fri flyt sin test av allroundski i år, men alle 3 er utrolig gode ski, i og utenfor løypo!

j0achim #174594 22/12/2011 1:59 PM
Fersking
Fersking

Jeg har kjørt noen sesonger på Gotama med NTN og har nå byttet til Katana med Jester Pro. Begge skiene kan anbefales. Katana ble best i test både i Friflyt og Åka Skidor.