<blockquote>
Valdres Alpinsenter har ekstremt bra offpist muligheter. og skogs løyper. bra park og masse carving løyper som går nedover.
Jeg har vært lite i Valdres Alpinsenter siden midten av nittitallet, men er det ikke rimelig tett skog der?
Jeg husker FriFlyt hadde en artikkel om off-piste muligheter som endte opp nede i Aurdal sentrum, men er det andre muligheter der man kan skli tilbake til heisen?
</blockquote>
Har selv hatt to år ved Valdres fhs. og stått 100 skidager i det anlegget... rimelig tett skog og rimelig slakt terreng... Det er tørt klima kommer sjeldent store dump med pudder og offpiste mulighetene er ikke så gode. finnes 2 gode runs + turen ned til aurdal sentrum men da må man ha bil for å komme seg opp og det er ofte det ikke er nok snø til at turen ned til Aurdal er noe å stase på.Jeg er en pudderhund og de anlegga jeg trives best i er:Strandafjellet: Mange gode offpiste muligheter, ofte mye snø. og ikke så mye folk muligheter for å få mange runs i uspora puddersnø.
Stryn skisenter: lite folk, men også lite anlegg, men bruker å ligge på snøtoppen på skiinfo.no
Hovden skisenter: ligger på sørlandet, mye folk som er dårlig på ski så man har muligheter for å finne urørt pudder. har hatt tidenes sesongåpning i år.
OG mange mange fler...
Men enig med "Tomagh" dra dit snøen er!