Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tips til montering av binding på nye ski
#174500 15/12/2011 2:12 PM
Lampard Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei.

Har kjøpt meg nye Volk Katana 2012 modell i 191cm lengde. Skal bruke skiene sammen med Linken Pro binding og Black Diamond Custom sko.

Kjører hovedsakelig i pudder, eller vil i alle fall ha en "optimal" innstilling for at det skal funke best mulig der! Er 192 høy, veier ca 90 kg og har kjørt telemark i del år:)

Noen som har tips til montering av binding? Eller skal jeg bare montere så BC fulger anvisningen på skiene?

Takk for svar!:)

Re: Tips til montering av binding på nye ski
Lampard #174501 16/12/2011 3:25 PM
Medlem
Medlem

Min erfaring er at telemarkbindinger generelt ban monteres 1 - 3cm bak BC for å da gi deg litt bedre svingegenskaper på innerskien. Når du løfter helen vil jo angrepspunktet for trykket fra skikjører til ski flyttes framover mot tåa, og ikke bli mitt under foten, som på ytterski. jeg kjører -2cm på mine EHP, og dama ha -3 på CRJ. Begge kjører mest løssnø og er kjempeornøyd.

Nå vil sikkert nostalgikere hevde at du ikke skal legge trykk på innerski, slik at det overnevnte ikke er av betydning, men så kan du jo se hvor effektiv deres teknikk er i pudderet...

Re: Tips til montering av binding på nye ski
Lampard #174502 17/12/2011 10:26 AM
Fersking
Fersking

tror du vil angre på å montere noe annet enn bootcenter. Såpass breie ski flyter greit selv om du monterer der, det var det som var grunnen for montering lenger bak på "gamle" ski