Torsjonsstive rockerski?
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Hei alle sammen, Jeg har nå begynt på tredje sesongen på Hendryx Purple Haze (med NTN), og er veldig glad i skia. Jeg har vel kommer frem til at torsjonsstivheten gjør skiene til en favoritt. Skiene er uproblematiske i skiftene snø og veldig glade i fart, men de er tunge å kjøre i dyp snø. Jeg føler jeg må hoppe og sprette mellom svingene og dette tar låra. I helgen testet jeg disse mot Line EP Pro (med NTN). Disse er jo veldig myke i forhold, men jeg likte flyten og poppen/flexen disse kan tilby i pudderet. Disse var rett og slett effortless å kjøre i forhold. Finnes det en fullrocker ski som er medium til medium+ stiv, med veldig bra torsjonsstivhet? Gjerne også med litt tradisjonelt spenn for å få poppen/flexen? Da blir det kanskje ikke en pr def fullrocker ski.. men allikevel.. Etter en prat med forhandler så ville han gått for en Black Crows Nocta - som han mente i størst mulig grad kombinerte begge parenes egenskaper.. Hva tror dere? Jeg har begge skiene tilgjengelig for bruk, men tror kanskje EP Pro ble noe mykt med 98kg på toppen og NTN...
|
|
|
 Re: Torsjonsstive rockerski?
|
Entusiast
|
Entusiast
Hvis du vil ha en skikkelig brei ski med de egenskapene du er ute etter går du får Liberty Genome!
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Det fins masse torsjonstive rockerski. De faller typisk inn under kategorien Big Mountain. F.eks. Salomon El Dictator, Dynastar Big Dump, Faction Thirteen o.l. Dette er ski med god bredde, rocker i framtupp, litt eller flatt spenn midt på og rett bakski. Dett er dundreski og ikke de beste i skogen (dog de skal fungere helt greit så lenge det er mykt). Det fins og de som er litt mer hybrid som gjerne er litt mykere, kan ha litt rocker i backtuppen o.l. men er langt unna mykheten til ski som EP Pro. Nokta, K2 Poon2oon, Genome, 4frnt Renegade. Det er veldig mye variasjoner her fra ski til ski så du må prioritere selv hvor stiv du vil ha de og hvilken geometri du ønsker. Ut i fra det du skriver ville jeg nok holdt en knapp på Renegade som den beste skien da den er stiv nok i massevis (ift. at du ikke tar ski med denne bredden for å carve på blåis) samtidig som utformingen dens gjør den veldig leken i myk snø. Ikke vær red for ski som ikke har helt tradisjonelt spenn og tapring.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hei! Skulle tro at f.eks Völkl Katana er stive, med god flyt, men de er nok ikke veldig lekne. Jeg har tro på forslaget fra forhandleren din. Black Crows er jo kjent for å ha et godt "bitt", selv på litt breie ski. Jeg har også veldig tro på Nocta-skiene, for de er utviklet av en av J'ene bak JJ-skiene til Armada, som er en knall-ski. Så de er i hvertfall verd et forsøk. Lykk til!
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Finnes det en fullrocker ski som er medium til medium+ stiv, med veldig bra torsjonsstivhet? Gjerne også med litt tradisjonelt spenn for å få poppen/flexen? Da blir det kanskje ikke en pr def fullrocker ski.. men allikevel.. Mange ski som faller i kategorien, men siden det nevnes Liberty Genome føyer jeg til; popp, spenn, medium + til stiv flex i spennet, meget torsjonsstiv, laaang og lav rocker foran, semirocker bak, leken, cool, lett (bambuskjernen er genial på flere måter, bambus er såvisst ikke bare "bambus"), i tillegg har skia flyt, flyt flyt, flyt Eneste minus, kanskje bortsett fra prisen, er en del blikk (hvis du ikke liker oppmerksomhet), og muligens en og annen kommentar (som kanskje ikke alltid er av det hyggelige slaget, men pytt :-)...). Etter min oppfatning (jeg har Genome selv, og har hatt mange ski); Ingen over, og noen svært få på siden. 3 års garanti btw. Prøv skia (anbefales alltid), og deretter løp og kjøp :-)
|
|
|
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Ikke for å kuppe tråden din oeh, men er ute etter par slike ski selv akkurat nå....men klarer ikke bestemme meg! Står mellom Liberty Genome 194 m/ Marker Jester eller Fat-ypus A-lotta 190 Rocker m/ Jester. For tiden kjører jeg på et par Fat-ypus D-sender 190 ER med Duke, er 195 cm høy og veier 97 kg. Ser at de veier ca. like mye (2350 g pr. ski), mens svingradiusen til Genome 194 er 29 m og til A-lotta 26 m...kjører jo på 194 cm lange ski nå, og har ikke noe problem med det, men litt bekymret for at 194 og radius på 29 m vil blir litt for tungkjørt for skogskjøring...men trenger kanskje de ekstra cm pga høyden og vekten min?
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Genome vil aldri bli tungkjørt i skogskjøring! Det kan jeg love deg! Svingradiusen har mye mindre å si når det er pudder.
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Takk, da fikk jeg endelig svaret jeg trengte. Liberty Genome it is!!!
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Svingradien merker du kun når du carver og det gjør du kun på hard snø. I pudder ønsker du egentlig minst mulig innsving da ski med mye innsving vil ha mindre av sin flyt under foten der du ønsker den, samt at tuppene vil kunne hukke mer. En ski som Genome har rocker og mye flyt under fot som gjør at den svinger/pivoter på femøringen i myk snø.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ser at de veier ca. like mye (2350 g pr. ski), mens svingradiusen til Genome 194 er 29 m og til A-lotta 26 m...kjører jo på 194 cm lange ski nå, og har ikke noe problem med det, men litt bekymret for at 194 og radius på 29 m vil blir litt for tungkjørt for skogskjøring...men trenger kanskje de ekstra cm pga høyden og vekten min? Er 174cm/77kg selv og har den gamle 189-varianten, tidl. med Axl og nå med NTN. Går bare godt med lengden, oppleves som lettsvingt og leken. Hadde jeg kjøpt ny i dag, ville jeg valgt 187-versjonen istedet for 181 til telemark. Skulle jeg brukt Jester e.l. kan det hende jeg hadde vurdert 181, ikke sikker, men med din lengde og tyngde mener jeg ?194 er et "must" for deg
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Hei igjen, fælt så tiden flyr. Jeg har diskutert med noen flere helter og har vel kommet frem til at rene dundreski med rett bakski ikke er helt det jeg ønsker. De hadde nok vært artige, og rett bakski er for så vidt kanskje å foretrekke på telemark, men jeg liker ikke helt det at de blir vanskeligere å rive løs og går mer på skinner når jeg vil leke/ svinge 'ekstremt' i pudder. Gode råd foreslår Nocta, kaanskje Salomon Rocker 2 115 (den nye, men litt smal?), og JJ (AR JJ?). Genome er det ikke mange som har nevnt enda (utenom ca alle her), kanskje fordi ikke så mange har dem rundt om kring. Nå er det vel bare å vente på supertilbudene.. Kommer nok ikke til å kvitte meg med Purple Hazene, men de blir nok for tunge å ha med å gjøre i Canada...
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Hm. Etter å ha lest gjennom her har jeg vel egentlig bare en ting å tilføye, og det er at en stiv ski med lite innsving, men rocker både foran OG bak er tingen hvis du vil ha fartsstabile ski som likevel svinger på en femøring og er lette å slarve med i pudder. Jeg har selvfølgelig mine egne preferanser, men skal la være å spamme forumet med de her.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Hei igjen, fælt så tiden flyr. Jeg har diskutert med noen flere helter og har vel kommet frem til at rene dundreski med rett bakski ikke er helt det jeg ønsker. De hadde nok vært artige, og rett bakski er for så vidt kanskje å foretrekke på telemark, men jeg liker ikke helt det at de blir vanskeligere å rive løs og går mer på skinner når jeg vil leke/ svinge 'ekstremt' i pudder. Gode råd foreslår Nocta, kaanskje Salomon Rocker 2 115 (den nye, men litt smal?), og JJ (AR JJ?). Genome er det ikke mange som har nevnt enda (utenom ca alle her), kanskje fordi ikke så mange har dem rundt om kring. Nå er det vel bare å vente på supertilbudene.. Kommer nok ikke til å kvitte meg med Purple Hazene, men de blir nok for tunge å ha med å gjøre i Canada... Må bare støtte opp under det F33der skriver lenger opp: 4frnt Renegade. Jeg ble svææært glade i mine sist vinter 
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
superdigg: Har hørt at 4frnt er så som så på kantgrep, og at jeg mest sannsynlig ikke vil like dem.. Ka du tru? SiSt: Jeg er der jeg også. Kan jeg spørre om dine preferanser?
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Her er min preferanse: http://www.downskis.com/ski-specifications/countdown-3 BTW har jeg testet renegade én gang, og kan ikke si at det var noe i veien med kantgrepet. Gode ski.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
superdigg: Har hørt at 4frnt er så som så på kantgrep, og at jeg mest sannsynlig ikke vil like dem.. Ka du tru? SiSt: Jeg er der jeg også. Kan jeg spørre om dine preferanser? :surprised Den var ny for meg. Nå bruker jeg ikke mine Rens i bakken så kantgrep der kan jeg egentlig ikke uttale meg om. Utafor er de den mest spesielle opplevelsen jeg har hatt. Har kjørt mye EP Pro og HellBent tidligere og selv om de er svært morsomme så ble de for myke. Renegade gir tryggheten til en stiv ski kombinert med lekenheten til mye mykere ski - manglende kantgrep har jeg aldri tenkt over.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Shipper du et par med NTN for demo SiSt? ;-)
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Demo er ikke så vanskelig, men NTN er det verre med. Om du skulle slumpe innom trøndelag og omegn skal jeg vel få til noe uansett, ellers må jeg vel nevne at vi er fryktelig billige i år pga direkte salg fra oss/nettside... 
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Nå er nesten samtlige helger booket ut februar.. Det er sjeldent jeg er innom Trondheim på vei til og fra jobb i Stavanger ;-) Er ikke intr i å låne vekk via postgang altså?
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sa noen Quiverkillers?  For øvrig svært fine priser dere har ja. Står frakt/mva inkludert i Europa. Gjelder det Norge også? Nysgjerrig jeg da... Bygger dere skiene på noen "etablerte" fabrikker eller er det mer boutique-preg over produksjonen? Klarer dere å klemme en 3-400g til ut av C4 og pittelitt spenn (har den noe spenn egentlig?) så hadde jeg vært veldig veldig interessert!
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Kan sikkert låne ut via posten, selv om det ikke er å foretrekke da det fort blir 4-500kr tur/retur, kanskje jeg kan ordne noe i nærheten av Stavanger i løpet av vinteren dersom du er der, evt. har vi en del par rundt omkring i europa (særlig i Geneve). Si fra hvis det høres ut som en mulighet, særlig om du skal noe sted litt lenger nord eller i nærheten av Vågå bør det være grei skuring. Superdigg: Inserts er en mulighet, skal se om jeg ikke kan sette inn noen i et par eller to, men det kan fort ta noen uker. Frakt og moms er inkludert i Norge også. Bygger hos Nobile i Polen (Burtons gamle europa-fabrikk). De bygger en del andre merker som er velkjente i freeridekretser i Norge, i tillegg til en del ukjente og noen snowboardmerker. Countdown 4 er nå nede i 1800g pr ski, og jeg er ikke sikker på om det er så mye å hente i å gjøre den enda lettere med tanke på kjøreegenskapene. Den har 2mm spenn. Kan klemmes på hos Sportsbua, bare si fra hvis du skal innom, så kan jeg møte deg der og slå av en prat.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Holder meg helst i Røldal (send et par til skiutleien og la de bli igjen for videre demo ;-) ). Skal til Myrkdalen 3-5 feb og Canada Calgary/Rockies 15-26feb (derav panikken).
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Morsomt  Leste gjennom Info/Q+A-tråden på TGR også. Skal definitivt klemme på 4'ern på Bua (må uansett plage Robert og nørde litt titt og ofte...) oeh: Hvis du skulle vurdere Renegade (196 blir vel riktig for deg) så si fra ift montering av NTN. I fjor hadde jeg det eneste paret montert tele så de eneste erfaringene er mine 
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Holder meg helst i Røldal (send et par til skiutleien og la de bli igjen for videre demo ;-) ). Skal til Myrkdalen 3-5 feb og Canada Calgary/Rockies 15-26feb (derav panikken). Må se over hva jeg har tilgjengelig og ta kontakt med butikken i Røldal, men det er absolutt ikke utenkelig så lenge de er interessert i å ha et par på demo for evt. å ta inn noen par neste sesong.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Noen demo i Bergen? Etter jeg leste om skia på TGR har jeg sikla på 4'eren. Om du lurer på hvilken butikk å ha skiene på demo hos ville jeg anbefalt Dropp. Imo den beste butikken for frikjørere i Bergen med veldig god margin. De bruker å ha demo av en del ski
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Noen demo i Bergen? Etter jeg leste om skia på TGR har jeg sikla på 4'eren. Om du lurer på hvilken butikk å ha skiene på demo hos ville jeg anbefalt Dropp. Imo den beste butikken for frikjørere i Bergen med veldig god margin. De bruker å ha demo av en del ski Takk for tips! Har ikke kontakt med noen butikker i Bergen ennå, men har hatt planer om det. Dropp stiller herved først i køen.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Måtte bytte noen julegaver så fikk et par min til å tafse på 4'ern på 'bua  Kjempefine ski! Flott form og nydelig tilbaketrukne tupper gjør at de oppleves svært slanke og lette. Siden vi har med designeren i tråden så tillater jeg meg å komme med noen innspill :P De kunne godt vært lysere på topsheet'n for å hindre at man sleper med seg mye snø på tur (ja jeg er lat...). Og sannelig var det ikke ski for smågutter! Stive gitt Kunne godt tenkt meg at de var litt mykere utover mot tuppene. ...og pr preferens skulle jeg gjerne hatt pittelitt mer spenn i de. Samtidig tror jeg at de burde vært slanket ned til under 3,5 kg for å utmerke seg i et hav av feite turski - Stoke i 181 veier til sammenligning ca 3,3 selv om jeg tror kjøreegenskapene ikke på noe som helst vis ikke er sammenlignbare  Viktig å legge til at jeg ikke har prøvd de da så kun basert på synspunkter/preferenser hos en skinerd på 177cm/80kg...
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Måtte bytte noen julegaver så fikk et par min til å tafse på 4'ern på 'bua  Kjempefine ski! Flott form og nydelig tilbaketrukne tupper gjør at de oppleves svært slanke og lette. Siden vi har med designeren i tråden så tillater jeg meg å komme med noen innspill :P De kunne godt vært lysere på topsheet'n for å hindre at man sleper med seg mye snø på tur (ja jeg er lat...). Og sannelig var det ikke ski for smågutter! Stive gitt Kunne godt tenkt meg at de var litt mykere utover mot tuppene. ...og pr preferens skulle jeg gjerne hatt pittelitt mer spenn i de. Samtidig tror jeg at de burde vært slanket ned til under 3,5 kg for å utmerke seg i et hav av feite turski - Stoke i 181 veier til sammenligning ca 3,3 selv om jeg tror kjøreegenskapene ikke på noe som helst vis ikke er sammenlignbare  Viktig å legge til at jeg ikke har prøvd de da så kun basert på synspunkter/preferenser hos en skinerd på 177cm/80kg... Hyggelig å høre, og alltid bra med noen innspill! De er ikke for smågutter, nei dette er ski som skal funke for oss som normalt liker ski rundt 190cm, men vil ha noe lettere for toppturene. Hovedtankegangen er at det skal være en skikkelig kjøreski som er optimalisert for topptur uten at kjøreegenskapene må lide i alt for stor grad. (Derav også den moderate, men ikke ultralette vekten.) Fleksen gjenspeiler også dette, og har den samme karakteristikken som CountDown 3 (ikke sa rart da den er basert på denne) som har SFI-tallene 65456. Altså litt stivere enn snittet i tupp og tail, og litt mykere under foten. Vi synes dette gir en rund og balansert flekskurve, uten at tuppene blir flagrete eller at det går utover egenskapene på variabelt føre. I vektvurderingen har vi lagt vekt (no pun intended) på at mye av motstanden på vei opp med breie ski ikke skyldes vekten i seg selv, men subbingen av fellene som bremser. Vi tilbyr derfor ferdigskårne "race" -feller i mohair fra Pomoca sånn ca f.o.m. nå. Vi kom fram til dette etter samtaler med ingeniørene hos pomoca, og gleder oss vilt til de første fellene kommer i posten. Lav vekt både på fellen og festene, samt minimal glidemotstand fremover = good shit. Ang topsheeten så takker jeg for innspillet, og begynner å gruble på hvordan den i så fall bør se ut. (Om noen kjenner til topsheetmaterialer som ikke kleber til snø og samtidig er lette så tas det imot med stor takk, noe sier meg at topsheet med en eller annen form for struktur kan være greia, ref. Dynafit sine rando-race modeller.) Angående det å skille seg ut fra havet av andre modeller, så har du muligens rett i at vi ligger midt i vekt-spekteret, men vi tror ikke noen tilbyr toppturski med tilsvarende moderne designelementer (rocker/taper foran og bak) og fartsstabilitet som oss. Problemet blir jo selvfølgelig å få folk til å innse dette... 
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Har noen av dere kommet over superbillige Nocta med mulighet for å montere NTN? Evt har noen av dere erfart at butikker har og kan montere NTN i Rossland/Red Mountain, Nelson/Whitewater, Revelstoke eller Golden/Kicking Horse?
|
|
|
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Kjører du mye i Røldal er det naturlig og velge noen ski med lang svingradius. Har selv valgt Whitedot Ragnarock til den type terreng med lang roker framtip og flatt spenn. Et godt alternativ er WD Redeemer i 190 cm lengden. De ha mye av de kvaliteten du ser etter rocker og enorm torsjonstivhet og medium+ stivher. Nocta'en er fin, men for kortsvingt til sånt terreng etter min mening (de passer bedre i bratt og trangere terreng en Rødal/Myrkdalen).Ellers så ser jo Renegaden meget spennede ut og ser fem til å prøve disse en dag. Noen som vet hvor de kan testes?
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Men så må en ut i skogen av og til også da, skime :-) Jeg er egentlig ganske enig med det, men jeg tror jeg ønsker agile ski.. ergo noe kortere svingradius. Jeg kjenner ikke veldig godt til WD skiene, selv om jeg har sett dem både her og der. Er det rett og småstiv bakski? Jeg liker å ha muligheten til å 'tverre' selv i fart, så jeg tenker egentlig litt på rocka tail også.. Noctaen har vel ikke en veldig rocka tail den heller, men noe.. En slags mellomting?
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Men så må en ut i skogen av og til også da, skime :-) Jeg er egentlig ganske enig med det, men jeg tror jeg ønsker agile ski.. ergo noe kortere svingradius. Jeg kjenner ikke veldig godt til WD skiene, selv om jeg har sett dem både her og der. Er det rett og småstiv bakski? Jeg liker å ha muligheten til å 'tverre' selv i fart, så jeg tenker egentlig litt på rocka tail også.. Noctaen har vel ikke en veldig rocka tail den heller, men noe.. En slags mellomting? Ikke dra likhetstegn mellom kort svingradius og "agilitet" - konstruksjon har mye mer å si. Siden jeg har Renegade (med 35m radius) så kan jeg jo si litt om hvordan den oppfører seg selv med lang radius. Formen på skien gjør at du kan konstruere de svingene du vil så lenge det er mykt og du slipper at den låser seg i en sving, du kan når som helst endre fra lang til kort og omvendt - eller tverre om det ønskes. Men: Jeg kan ikke si at jeg er noen stor fan av Renegadene på hardt føre - 35m blir for drøyt for meg. Rocker2 vil kunne tilby "begge dele" i en litt snillere pakke (les: mykere/lettere å kjøre på hardt) selv om det i utgangspunktet blir et kompromiss.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Er enig i svingradius vs agilitet, derfor jeg ikke er så sugen på rett bakski (og fokuserer litt mindre på svingradius). Er ikke rocker2 mer eller mindre en 'kopi' av JJ da? Nå har jo rocker 2 115 kommet også
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Er enig i svingradius vs agilitet, derfor jeg ikke er så sugen på rett bakski (og fokuserer litt mindre på svingradius). Er ikke rocker2 mer eller mindre en 'kopi' av JJ da? Nå har jo rocker 2 115 kommet også Jo da - samme type konstruksjon med rocker, spenn og "5-punkts"-form. Litt stivere og med høyere svingradius dog 
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Oeh, det stemmer at Ragnraocken er litt stor for skogen. Der har WD Redeemere'n sin forse. Den er stiv nok for det variable føre som ofte møter deg i Røldal, fra vindblåst til skare via pudder til fuktig slusj i bunn. Med flatt spenn og gode rocker tupper funker den meget bra i skogen. Har brukt Kuro til skogen før, men de har ikke samme bredden i bruksområde. Kjøpt også JJ en gang som skogsski - jeg må bare si det, camber/normalspenn på ski er ikke det beste for tett skog. Dvs. litt stivere Redeemer fungere langt bedre i skog enn JJ og har derfor tatt over som skogsski. JJ er dog morsom til sin bruk den også.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Vurdert DPS Wailer 112rp? Har 10 dager på denne med slalåmbinding og er strålende fornøyd så langt. Torsjonstiv som få, forholdsvis lette og med god rocker. 112 midje, men med den tuppen så vil den nok aldri drukne! 18m radius i 190cm gir en morsom ski også i bakken- selv på telemark? Som gammel telemarker så foretrakk jeg ski med radius 18-22m da man ikke helt får utnyttet innsvingen like bra på telemark. Byttet fra Kuro 185 og synes DPS'ene er bedre i alt. De skal få seg en bra test i Utah i mars :)Lykke til med valget!
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Jag har testat ganska många skidor de senaste åren (endast feta rockerlagg..annars får det vara) . En skida som sitter bra i pisten, flyter, är lekfulla och har massa stabilitet....finns inte. Det är alltid tradeoffs när man väljer skidor. Så vad jag först skulle fråga mig själv är om vilka egenskaper som du värdesätter högst?Stabil skida som klarar all typ av fart och snö?Lekfull skida á la EP Pro? Det närmsta jag har kommit till att testa en skida som klarar det mesta är Moment Bibby Pro 190 och Hendryx Idiosynaptic.Skidorna har definitivt en övre fartsgräns, men sitter bra i pisten. Skidorna är har stabilitet nog för att känna dig säker även på brantare sidor och sämre snö och styva nog för att klara av drops.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Jeg verdsetter egenskapene til Purple Hazen mest, men skulle ønske å få mye av det samme men med noe mer flyt, og lett mer lettkjørte ski på super pudderdager. Jeg liker fart, men skal ikke være med på freeride norway cup eller wourld tour ;-) Drops er ikke så viktig. Har du prøvd årets Cash, PNyberg? Konklusjoner så langt er: Nocta - rimeligste med NTN montert og levert = 8500. JJ, tror ikke den er rå nok Skulle gjerne prøvd nye Cash/Idiosynaptic og WD Redeemer Dra på/ dundre ski med rett bakski tror jeg ikke er tilstrekkelig lekne nok (i forhold til deg jeg har) Mange av de andre skiene som er foreslått kan jeg ikke nok om...
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
OP
Tørr bak øra
Hei igjen! Fikk testa Rocker2 (litt korte dog) med alpinbinding og NTN skoa i helga... det var skremmende og litt overraskende like Purple Haze! De hadde noe bedre flyt (sikkert enda bedre i riktig lengde), men jeg savna bakskien.. kanskje det og har noe med lengden og gjøre?
|
|
|
|
|