Skal du ferdes i fjellene rundt Senja vil jeg anbefale å ikke kjøre i noe særlig brattere hellinger over 30-35 grader, da skredfaren øker betraktelig og da spesiellt rett etter nylig snøfall i fjellet.
Å gå sammen med flere er en fordel og ikke minst skredsøkingsutstyr.Legger ved en link til forholdshvis billig utstyr i nettbutikk:http://fast-bikes.no/e-vendo.php?shop=fast&SessionId=&a=catalog&t=2542&c=2542&p=2542
Det finnes også flere nettbutikker som: vpg.no, oslosportslager.no, Sportconrad.de med flere som selger utstyr...
NB! søk gjerne på youtube og se deg opp på filmer om skredvurdering, snølagstest.Dette har funket for meg. Jeg har også tatt meg bryet med å ta enkle snlølagstester underveis både i små koller, åssider, utenfor skianlegg og i fjellet..
Har desverre ikke noe peiling på fjell, toppturruter, skredutsatte fjell/fjellsider og slikt oppe i Senja, men håper andre her inne i forumet kan hjelpe deg på den biten.
Randoneestøvler er en fordel å kjøpe nytt, da den kan varmetilpasses til din egen fot.
Ski med randoneebinding er mulig å fåes kjøpt brukt, men kan være litt vanskelig å finne riktig skilengde og type bindinger sammen.
Priser på randoneestøvler er forholdshvis lave på Sportconrad.de + flere kampanjetilbud på bla. flere nettbutikker utover vinteren som feks. Oslosportslager.no, sportsnett.no osv...