Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Fattig student og Telemark
#174392 11/12/2011 3:54 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Heisan!

Jeg er en fattig student som endelig har skrapet sammen nok penger til crispi sko og NTN binding, MEN er i tvil om mine rossignol scratch BC 2006 mod vil duge..? Eventuelt hvor på skia jeg bør montere bindingene, da jeg helst ønsker å kjøre like mye i løypene, som utenfor. Har sett på  andre innlegg, men finner det vanskelig å si om skia vil duge!

Håper noen med tidligere erfaring tar seg tid til å svare,

På forhånd takk for innlegg! :-)

Re: Fattig student og Telemark
Svein Olav Heger #174393 11/12/2011 7:32 PM
Medlem
Medlem

Er du usikker og ønsker en mest mulig allround posisjon så monterer du boot center (BC). Bør stå et sted på skia hvor Rossignol anbefaler at monterer vanlig slalom eller randobinding. Rottefella anbefaler at du monterer BC så da kan du vel egentlig ikke ta feil.

Svein Olav Heger #174394 12/12/2011 9:24 AM
JLB Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Schratch vil duge, har hatt skia selv en gang og godt fornøyd med allround-egenskapene mtp at det ikke er en rockerski. Men monterer du BC som Adrian skriver vil sannsynligvis tuppen på innerskia dykke når du kjører utenfor løypene. Gå minimum 1, gjerne 2 cm bak BC, og flytt evt bindingen til fremste hakk når du kjører i løypene. jeg hadde Black Diamond O1 BC-montert på mine, flyttet de til slutt 3 cm bak før tupp-dykkinga gav seg og jeg fikk fin balanse i skia ved offpist-kjøring. Kan forøvrig legge til at NTN gir betydelig mer kraft-overføring til skia enn hva O1 gjør

Svein Olav Heger #174395 12/12/2011 6:04 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Da tenker jeg at det blir noen cm bak wink Takk for svar!