Har bodd i Colorado (Denver/Boulder) i 2.5 år og vil si at det er der som de fleste andre steder...man kan ha en dårlig uke (les: ikke pudder) der når som helst på året, men etter min erfaring hadde jeg flest pudderdager i Breckenridge, Vail, A-Basin og Silverton i slutten av februar + hele mars. Har ikke vært så mye i Utah, men da jeg var i Snowbird/Alta i 4 dager i slutten av februar 2009 hadde vi 4 dager med 70 cm pudder og håper at det blir det samme når vi drar bortover til SLC igjen 10. februar.
I 2009 snødde det ikke i Colorado den uken vi var der, og vi kjørte derfor fra Breckenridge til SLC etter en dag på ski (8 timers tur) og tilbragte de 4 neste dagene i Snowbird/Alta og traff som sagt perfekt! Vet ikke om jeg vil anbefale den løsningen, men altså godt mulig å flytte på seg hvis forholdene ikke står til forventningene...
Når det gjelder bosted har jeg funnet ut at det er praktisk å bo i f.eks Breckenridge eller Frisco og dermed ha relativt kort avstand til Breckenridge, Keystone, Copper Mountain, Vail, Beaver Creek, A-Basin, Winter Park osv osv. Kan enkelt finne moteller eller f.eks leie condo i Breckenridge, men anbefaler å bestille før du drar. Når det gjelder SLC har jeg tidligere kun bodd på et billig motell ved I-15 (f.eks Super 8 i Sandy), men i år har jeg og 4 kompiser leid hus i SLC til 1500 kr/person for 6 dager...så absolutt en mulighet det også. Si ifra hvis det er noe mer du lurer på eller om du vil at jeg skal sende deg noen linker til condos/hus i SLC, hadde en stund litt problemer med å finne de riktige hjemmesidene...