Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
USA; Colorado/ Utah i begynnelsen av mars
#174284 08/12/2011 10:11 PM
M-W Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Vi skal til USA første uka i mars, enten til Colorado, eller til Utah. Litt seint i sesongen kanskje, men vi får ikke til å dra tidligere. Noen som har tips? Noen som har vært der før på den tiden av året og som har gode innspill? Vi har hørt rykter om at det snør mer og lenger utover vinteren i Utah enn hva det gjør i Colorado. Stemmer dette?

Ellers er vi interesserte i tips og råd om reise, opphold og "resorts".

Re: USA; Colorado/ Utah i begynnelsen av mars
M-W #174285 09/12/2011 12:01 AM
Medlem
Medlem

Har bodd i Colorado (Denver/Boulder) i 2.5 år og vil si at det er der som de fleste andre steder...man kan ha en dårlig uke (les: ikke pudder) der når som helst på året, men etter min erfaring hadde jeg flest pudderdager i Breckenridge, Vail, A-Basin og Silverton i slutten av februar + hele mars. Har ikke vært så mye i Utah, men da jeg var i Snowbird/Alta i 4 dager i slutten av februar 2009 hadde vi 4 dager med 70 cm pudder og håper at det blir det samme når vi drar bortover til SLC igjen 10. februar.

I 2009 snødde det ikke i Colorado den uken vi var der, og vi kjørte derfor fra Breckenridge til SLC etter en dag på ski (8 timers tur) og tilbragte de 4 neste dagene i Snowbird/Alta og traff som sagt perfekt! Vet ikke om jeg vil anbefale den løsningen, men altså godt mulig å flytte på seg hvis forholdene ikke står til forventningene...

Når det gjelder bosted har jeg funnet ut at det er praktisk å bo i f.eks Breckenridge eller Frisco og dermed ha relativt kort avstand til Breckenridge, Keystone, Copper Mountain, Vail, Beaver Creek, A-Basin, Winter Park osv osv. Kan enkelt finne moteller eller f.eks leie condo i Breckenridge, men anbefaler å bestille før du drar. Når det gjelder SLC har jeg tidligere kun bodd på et billig motell ved I-15 (f.eks Super 8 i Sandy), men i år har jeg og 4 kompiser leid hus i SLC til 1500 kr/person for 6 dager...så absolutt en mulighet det også. Si ifra hvis det er noe mer du lurer på eller om du vil at jeg skal sende deg noen linker til condos/hus i SLC, hadde en stund litt problemer med å finne de riktige hjemmesidene...