Jeg kjører Armada JJ med NTN-utstyr, og det er det desidert morsomste jeg noensinne har hatt på beina! Jeg er 183 høy og har skiene i 185cm. Utrolig lettkjørte, har en radius på bare 14 cm i preppa bakke, så den er faktisk morsom også i bakken. Den er vesentlig bredere enn Mantra (og Gotama), så selv om den er kortere enn Mantra i 191cm, vil arealet ganske sikkert være større, og den flyter som en drøm i pudder. Den vant FriFlyt-testen i fjor - ikke uten grunn! Den finnes også i en lengde på 195, men er da enda bredere, og litt mer tungkjørt, så jeg ville nok ha holdt meg til 185 for telemark. Jeg kjørte mine nye AK JJ 195 nå i helgen (med slalom-støvler), og selv om de var lekne, var de betydelig tyngre å håndtere enn 185-varianten.Völkl har dessuten hatt ganske dårlig topp-belegg, som fort blir stygt og ripete, og det går biter av kanten. Sønnen min har Gotama, og de ble stygge veldig fort. Vet ikke om årets modell er like utsatt for skader... Mine forrige Armada-ski var like ille (ARV-modellen), men JJ'ene tåler nesten alt, og har en helt annen oppbygging av kant og topp-belegg. Ikke så viktig for kjøre-egenskaper, selvfølgelig, men det kan være greit at ting ikke ser for ille ut dersom du skal selge det en gang :-)
Black Crows nyeste ski (husker ikke hva de heter akkurat nå.. hvitt og orange design... er det Noctra, tro?) har mange av de samme egenskapene som JJ'en, og er antagelig et knall alternativ. Utviklet av en av gutta bak JJ, som nå kjører for Black Crows.
Lykke til