Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tilbake på skia...
#173972 30/11/2011 11:02 AM
Lovise Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

etter 11 års pause, og skulle gjerne hatt noen råd og tips .

Ser jo at utvalget i ski, bindinger osv nærmest har eksplodert siden år 2000.

Er ei jente eller dame da, som kjørte mye før i bakke og endel topptur.

Har lyst å invistere i litt utstyr nå når jeg skal starte opp igjen. Lest en del på nett og er egentlig mer forvirra enn jeg var før jeg begynte å lese wink

Til å begynne med tenker jeg å kjøre litt i preppa løyper for å friske opp teknikk og ikke minst fysikken ... deretter blir det tilbake på toppene. Jeg er 168 høy og veier 75 kg, litt tung men sterk.

I sommer kjøpte jeg nye sko, Trance fra Black Diamond , og foreløpig har jeg kommet fram til at Salomon Lady allmountain høres ut som ei ok ski med linken bindinger.

Noen som har noen andre forslag eller innspill på hva jeg tenker her ?

Det koster jo litt, så er jo greit å unngå bomkjøp smile

Og hvilke feller kan anbefales, før var det jo bare 2 typer wink

Til slutt, er tilflytta til Harstad... noen flere som er derfra eller området rundt, å som kunne tenke seg å vise meg noen bra topper etterhvert ?

Re: Tilbake på skia...
Lovise #173973 30/11/2011 4:22 PM
Fersking
Fersking

Til slutt, er tilflytta til Harstad... noen flere som er derfra eller området rundt, å som kunne tenke seg å vise meg noen bra topper etterhvert ?

Harstad har mye bra fjell i nærleiken! Er utfløtta, så kan ikke vise deg rundt personlig dessverre. Mens du venter på at snøen skal legge seg skikkelig, foreslår jeg du tar en titt på Ørjan sin side: utpaatur.net. Mange turbeskrivelser for det meste av fjell i Harstadområdet pluss pluss.

En flott intro til toppturer i området vil være (lille)Galten på Grytøya - Harstads svar på Kyrkjetaket hva popularitet angår.

God tur! smile

Lovise #173974 30/11/2011 6:21 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg vil anbefale deg å velge en ski med rundt 90mm i midje, lett vekt, litt frontrocker og ca 170 lengde. Om det er en kvinnemodell eller unisexmodell spiller ingen rolle (med mindre du er veldig opptatt av feminin grafikk på skia). Du velger flex på skia etter hvor hardt du kjører.

Eksemplel på ski som kan passe:K2 Brightside: http://www.bodoadventure.no/index.php?option=com_content&task=view&id=1058&Itemid=146

Bindinger å se på er av de som har gåfunksjon. F.eks. Voile Switchback.

Lovise #173975 30/11/2011 8:16 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg ville abslolutt styrt unna Linken. Som F33dr (Rart navn forresten wink ) sier så er Voile Switchback et bra alternativ!

Lovise #173976 02/01/2012 11:58 PM
Lovise Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

takk for veldig gode svar smile