Hei. Jeg kjøpte et par Rossignol S7 195cm (http://www.evo.com/outlet/skis/rossignol-s7-2011.aspx) på tampen av sesongen i fjor, men jeg har ennå ikke bestemt meg for bindinger. Per i dag står det mellom Marker Duke eller en vanlig binding som f.eks. Jester.
Jeg kommer sannsynligvis til å kjøre mest heisbasert frikjøring (hvis man kan kalle det det), men jeg har ambisjoner om å dra på en topptur eller to i løpet av året (har aldri vært på det før), men etter å ha lest litt rundt sitter jeg igjen med ett inntrykk av at Duke + S7 kan bli veldig tungt, og at Duke ikke egner seg så veldig for oppoverturer?
Jeg har også hørt at man føler snøen mye bedre med vanlige bindinger som ikke er oppbygd slik som Duke, men dette er kun noe jeg har lest på nettet og jeg vet ikke om det kommer til å ha noe å si for meg. Jeg har kjørt telemark med NTN-bindingene de siste årene og de er også bygd relativt høyt opp.
Jeg er ca. 193 cm høy og veier 95 kg.
Jeg lurer altså på om Duke er godt kjøp? Merker man stor forskjell på kjøreegenskapene til Duke og vanlige bindinger?