Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Contour vs GoPro?
#173842 24/11/2011 8:34 PM
T-Bear Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Skal kjøpe nytt hjelmkamera, men lurer litt på hvilken type jeg burde velge. Har sett litt på både Contour og GoPro, og har blitt anbefalt begge. Er også åpen for alle produsenter, men det er viktig at det blir gode klipp Det er også en fordel om forskjellige fester, minnekort og kabler er inkludert.  Kameraet må tåle vann.Hvilken forhandler burde jeg kjøpe det hos?Jeg kommer til å bruke kameraet mest til skikjøring, men også en god del til sykling og andre aktiviteter. Hadde vært utrolig fint med respons!

Re: Contour vs GoPro?
T-Bear #173843 25/11/2011 8:06 AM
Medlem
Medlem

Har akkurat investert i et Contour ROAM. Det er en rimelig (1999,-) og veldig basic model med veldig enkelt brukergrensesnitt (av og på + en knapp for å slå på laseren for å sjekke om kameraet er vannrett montert) og som er vanntett (IPx7 - betyr skal tåle 30 min på 1 m dyp). Festeordninger til Contour er rimelig i pris og ROAM har fått standard kamerafeste slik at det også kan monteres på det meste av standard monteringsutstyr. Denne modellen er litt tungvindt i forhold til å endre modus mellom video/still og de ulike valgmulighetene for hver av de hovedmodi - må enten ha flere minnekort (ett for hver modus) eller koble til PC/Mac for å endre modus.Billedkvalitet er brukbar på både GoPro og Contour. Personlig synes jeg GoPro har litt feil utforming for et hjelmkamera, men det funker for så mange at det neppe er noe stort problem. Den nye toppmodellen til GoPro, Hero 2, kommer til å få en tilleggsmodul for live WiFi overføring av video som er veldig spennende! Ser for meg live streaming av video via en 3G/WiFi router i sekken!Det følger ikke med minnekort i Contour ROAM-eska, men de er så billige på Claes Olsson eller lignende at det er en liten investering i tillegg til kameraet. I eska er det ett roterbart feste for hjelm eller andre flater og ett feste for lav-profil fast posisjon for hjelm eller andre flater, USB-kabel og linsedeksel. ROAM har innebygget batteri. Det kan ikke skiftes, men har til gjengjeld mer kapasitet. Jeg kjøpte også det geniale festet med roterbar fot og gummistropp for alle typer rør (sykkelramme eller skistav) for ca 230,-.

T-Bear #173844 25/11/2011 1:21 PM
T-Bear Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Tusen takk for tilbakemeldingen. Nå har jeg litt mer bakgrunnsinformasjon og det vil bli lettere å velge!

T-Bear #173845 25/11/2011 3:17 PM
Medlem
Medlem

Jeg har inntrykk av at Contour-eiere anbefaller Contour, og GoPro-eiere anbefaller GoPro. Det tyder jo på at man blir fornøyd uansett.

Jeg ville nå definitivt gått for GoPro HD Hero2 som er det nyeste på markedet og som jeg tror har bedre bildekvalitetet enn alle de andre, men jeg er GoPro-eier fra fra før, så der har du det laugh

Jeg syns utformingen på Gopro er veldig kjekk også til annen bruk enn å ha på hjelmen, f.eks med chest-strap på vannski.

T-Bear #173846 25/11/2011 4:00 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg kjøpte meg for ikke så lenge siden et GoPro HD Hero2. Tror jeg aldri har eid et kulere produkt! Det er innovativt, robust, tåler en støyt, og kvaliteten er helt sinnsyk! Finnes så mye rått tilbehør og mange fester, så kreativiteten setter grenser. I tillegg synes jeg prisen er veldig bra, og tilleggsutstyr er billig. I love my GoPro! :DDD