Fikk bakoversveis da jeg skulle hente skiene mine hos XXL idag. Har kjøpt et par nye Rossignol S3 på skishopen.com og leverte de tirsdag på skiverkstedet på XXL i Sarpsborg for metting, prepping og montering av NTN bindinger. Når jeg skulle hente de idag så sier fyren som har montert de at han er veldig lei for det men at han ved en ulykke kom til å borre gjennom sålen når han skulle montere bindingen ?!??!  Jeg trodde de brukte en jigg når de monterte bindinger jeg, men tydeligvis ikke...?? Uansett så var han veldig lei seg og tilbøy to løsninger på problemet:
A: At de får tak i et par nye S3 til meg fra en butikk eller B: At de reparerer sålen på NAF huset og gir meg fri metting og prepping på skiene som jeg bestilte til 700,- og i tillegg 2000 kroner i gavekort.
Godtgjørelsen fra de er verdt mer enn hva jeg ga for skiene hos skishopen så det er jo et bra tilbud, og sålen er jeg trygg på blir bra reparert. Men jeg er mer usikker på om at å borre så langt inn i skien kan ha skadet kjernen i skien og dermed stivheten? Er ikke laget mellom sålen og kjernen det viktigste for stivheten? Hørt det blir lagt inn rader med karbon osv i dette laget på noen ski for å stive opp så mitt spørsmål er om dere tror skiene blir like bra etter reparasjon eller om jeg bør satse på nye? Setter pris på alle svar:)