Elendige ski-anlegg?
|
Medlem
|
OP
Medlem
Hallais, Vi oppi tromsø sliter med et elendig ski anlegg som ikke hører på ungdommen, å gjør samme feil år etter år! noen som opplever det samme hos andre ski-anlegg? noen tips til hvordan man kan få gjort nokka med det?
|
|
|
 Re: Elendige ski-anlegg?
|
Fersking
|
Fersking
Hva mener du med at de ikke hører på ungdommen. Må nesten forklare problemet litt dypere. Tenker du på dårlig park tilbud?
|
|
|
|
Medlem
|
OP
Medlem
Ja, de fleste ungdomm som holdet til i dette anlegget velger å holde seg optimistisk oppimot det tilbudet vi har, å prøver å gjøre det beste ut av det. Men de som jobber i anlegget hører ikke på oss når vi for eksempel kommer med konstruktiv tilbakemelding om hva som må gjøres. for eksempel: hoppe burde ha mer sprett. Og hvis vi skal låne spade for å ta saken i egne hender, så får vi et nebbete svar om at vi skal holde oss unna. det er et generelt dårlig park tilbud, som vi er missfornøyd med! det har potensiale, det trengs bare litt ny tankekang! hvordan skal vi gå fram for å få gjort nokka me det?
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
det er et generelt dårlig park tilbud, som vi er missfornøyd med! det har potensiale, det trengs bare litt ny tankekang! hvordan skal vi gå fram for å få gjort nokka me det? Organiser dere i en klubb om dere allerede ikke har gjort det. Ta så kontakt og få til møte med (drifts)ledelsen (evt. parkansvarlige) i anlegget. På møte legger dere fram hva dere ønsker og viktigst hva dere kan bidra med (kan dere f.eks. stille opp noen dugnadskvelder og hjelpe til med design og shaping?). Prøv å få til et aktivt samarbeid mellom klubben og de som har parkansvar. Det å være organisert i en klubb som samarbeider med anlegget burde og kunne gi rabatter på heiskort o.l.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
1.Oppfør dere som folk 2. Vær klar over at det å drifte en park krever mye tid og penger. 3. Ikke gjør det som er typisk for aldersgruppen jeg antar du er i å tro dere har krav på alt mulig!
|
|
|
|
Medlem
|
OP
Medlem
Takk for mange svar! vi er i en organisert klubb, men det svikte nor det kommer til delen med kommunikasjon. Jeg vil tro at vi krever for mye, men måten de sier nei til selv det minste lille forslag er så frustrerende! å vært år begås samme feil på nytt å på nytt.
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Om de er helt bakpå og bare gir negativ respons når dere er konstruktive og vil hjelpe til er en mulighet å starte en mer offentlig debatt gjennom lokalavisa. Da vil det være langt vanskeligere for dem å oppføre seg urimelig (samtidig må dere selv da opptre rimelige og konstruktive ellers så driter dere bare dere selv ut).
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
La folk få vite det, så det blir lagt press på skisenteret. Og da må de nesten gjøre noe for å holde seg gående. Som F33d3r sa, så er lokalavisa eller lignende der mange leser ett godt alternativ.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
1.Oppfør dere som folk 2. Vær klar over at det å drifte en park krever mye tid og penger. 3. Ikke gjør det som er typisk for aldersgruppen jeg antar du er i å tro dere har krav på alt mulig! Jeg lurer på hvilken aldersgruppe du tilhører, kjip type!
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
<blockquote> 1.Oppfør dere som folk 2. Vær klar over at det å drifte en park krever mye tid og penger. 3. Ikke gjør det som er typisk for aldersgruppen jeg antar du er i å tro dere har krav på alt mulig! Jeg lurer på hvilken aldersgruppe du tilhører, kjip type! </blockquote> Mange skianlegg er fylt opp med en del drittunger som forventer at skianleggene skal gjøre alt for å tilfredsstille dem uten noen anelse over hva skianleggene faktisk tjener penger på og med hvor lite overskudd de fleste skianlegg går med. Som gjerne mener de bidrar positivt om de går rundt å bithcer i anlegget og på facebook over hvor dårlig alt er, evt. med å gjøre hærverk. Og som aldri stiller om det snakk om noe dugnad eller lignende for å jobbe med parken og bedre på akkurat det de typisk bitcher om. Dette gjør at vi litt eldre som faktisk bryr oss om og er glad i de lokale anleggene kan være forutinntatte når vi leser tråder som dette. Nå virker det dog som TS her har godt med vett i skallen og prøver å bidra positivt i skianlegget.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
<blockquote> <blockquote> 1.Oppfør dere som folk 2. Vær klar over at det å drifte en park krever mye tid og penger. 3. Ikke gjør det som er typisk for aldersgruppen jeg antar du er i å tro dere har krav på alt mulig! Jeg lurer på hvilken aldersgruppe du tilhører, kjip type! </blockquote> Mange skianlegg er fylt opp med en del drittunger som forventer at skianleggene skal gjøre alt for å tilfredsstille dem uten noen anelse over hva skianleggene faktisk tjener penger på og med hvor lite overskudd de fleste skianlegg går med. Som gjerne mener de bidrar positivt om de går rundt å bithcer i anlegget og på facebook over hvor dårlig alt er, evt. med å gjøre hærverk. Og som aldri stiller om det snakk om noe dugnad eller lignende for å jobbe med parken og bedre på akkurat det de typisk bitcher om. Dette gjør at vi litt eldre som faktisk bryr oss om og er glad i de lokale anleggene kan være forutinntatte når vi leser tråder som dette. Nå virker det dog som TS her har godt med vett i skallen og prøver å bidra positivt i skianlegget. </blockquote> Jeg tror nok at de fleste av oss har vært der i ungdommen, vi må ikke glemme det. Disse kidsa vokser også opp og blir litt mer rolige med tiden, de er jo også fremtidens brukere av anleggene. Jeg husker godt "voksne sure gubber og kjerringer som gjorde dagene sure når vi rulla rundt på fjøla i forbudsdagene. Vi skal være glade for at disse ungene bruker tiden sin ute i naturen og på sunne interresser. Voksne blir de før elleer siden enten de vil det eller ei. 
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Jada klager ikke på det. Vil bare at de skal tenke mer på hva kan de bidra med for å gjøre sitt anlegg bedre, istedenfor å ha holdningen at de har krav på alt mulig bare fordi foreldra deres har kjøpt dem heiskort. Nå er det heller ikke slik det å bli voksen kurer denne tendensen. Fins nok av sure, gretne gamle gubber og kjerringer som syter over at anleggene ikke er slik og slik (f.eks. at de ikke har klarert ut skog for frikjøring) uten noen forståelse for hva som faktisk generer inntekter for anleggene. Det tåpeligste er dem som vil ha anlegg til å lage "offpiste-løyper" der det fra før er god frikjøringskog (og dermed vil ødelegge den fine skogskjøringen til fordel for forblåst, åpent terreng med dårlig snø).
|
|
|
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Joda, og dette er jo egentlig en avsporing i hva "NiX" egentlig spurte om, han ville jo egentlig bare at lokal anlegget skulle legge inn littt mer sprett i noen av hoppene og det er jo egentlig ikke å be om for mye. Jeg ble provosert av "Hnesse`s" bastante og generaliserende holdning til denne gutten som bare vil ha det gøy i slalombakken sin, og som ikke føler hørt av de ansatte. De burde ta både ris og ros og ta unggutta seriøst.
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
<blockquote> <blockquote> <blockquote> 1.Oppfør dere som folk 2. Vær klar over at det å drifte en park krever mye tid og penger. 3. Ikke gjør det som er typisk for aldersgruppen jeg antar du er i å tro dere har krav på alt mulig! Jeg lurer på hvilken aldersgruppe du tilhører, kjip type! </blockquote> Mange skianlegg er fylt opp med en del drittunger som forventer at skianleggene skal gjøre alt for å tilfredsstille dem uten noen anelse over hva skianleggene faktisk tjener penger på og med hvor lite overskudd de fleste skianlegg går med. Som gjerne mener de bidrar positivt om de går rundt å bithcer i anlegget og på facebook over hvor dårlig alt er, evt. med å gjøre hærverk. Og som aldri stiller om det snakk om noe dugnad eller lignende for å jobbe med parken og bedre på akkurat det de typisk bitcher om. Dette gjør at vi litt eldre som faktisk bryr oss om og er glad i de lokale anleggene kan være forutinntatte når vi leser tråder som dette. Nå virker det dog som TS her har godt med vett i skallen og prøver å bidra positivt i skianlegget. </blockquote> Jeg tror nok at de fleste av oss har vært der i ungdommen, vi må ikke glemme det. Disse kidsa vokser også opp og blir litt mer rolige med tiden, de er jo også fremtidens brukere av anleggene. Jeg husker godt "voksne sure gubber og kjerringer som gjorde dagene sure når vi rulla rundt på fjøla i forbudsdagene. Vi skal være glade for at disse ungene bruker tiden sin ute i naturen og på sunne interresser. Voksne blir de før elleer siden enten de vil det eller ei.  </blockquote> min tale Btw men det er en forskjell på og prøve og hoppe på de små hoppene og kjøre over ett 3 m høyt hopp bare fordi de ikke gidder og stå med spade og ta vekk snø hver eneste dag. men dugnad etter bakkens stengetid er slettes ikke dumt forslag for de kan jo likevel preppe hoppet når det prepper en bakke på rundt 50 mål. mvh HF
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
<blockquote> <blockquote> <blockquote> <blockquote> 1.Oppfør dere som folk 2. Vær klar over at det å drifte en park krever mye tid og penger. 3. Ikke gjør det som er typisk for aldersgruppen jeg antar du er i å tro dere har krav på alt mulig! Jeg lurer på hvilken aldersgruppe du tilhører, kjip type! </blockquote> Mange skianlegg er fylt opp med en del drittunger som forventer at skianleggene skal gjøre alt for å tilfredsstille dem uten noen anelse over hva skianleggene faktisk tjener penger på og med hvor lite overskudd de fleste skianlegg går med. Som gjerne mener de bidrar positivt om de går rundt å bithcer i anlegget og på facebook over hvor dårlig alt er, evt. med å gjøre hærverk. Og som aldri stiller om det snakk om noe dugnad eller lignende for å jobbe med parken og bedre på akkurat det de typisk bitcher om. Dette gjør at vi litt eldre som faktisk bryr oss om og er glad i de lokale anleggene kan være forutinntatte når vi leser tråder som dette. Nå virker det dog som TS her har godt med vett i skallen og prøver å bidra positivt i skianlegget. </blockquote> Jeg tror nok at de fleste av oss har vært der i ungdommen, vi må ikke glemme det. Disse kidsa vokser også opp og blir litt mer rolige med tiden, de er jo også fremtidens brukere av anleggene. Jeg husker godt "voksne sure gubber og kjerringer som gjorde dagene sure når vi rulla rundt på fjøla i forbudsdagene. Vi skal være glade for at disse ungene bruker tiden sin ute i naturen og på sunne interresser. Voksne blir de før elleer siden enten de vil det eller ei.  </blockquote> min tale Btw men det er en forskjell på og prøve og hoppe på de små hoppene og kjøre over ett 3 m høyt hopp bare fordi de ikke gidder og stå med spade og ta vekk snø hver eneste dag. men dugnad etter bakkens stengetid er slettes ikke dumt forslag for de kan jo likevel preppe hoppet når det prepper en bakke på rundt 50 mål. mvh HF </blockquote> mange sitater.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
1.Oppfør dere som folk 2. Vær klar over at det å drifte en park krever mye tid og penger. 3. Ikke gjør det som er typisk for aldersgruppen jeg antar du er i å tro dere har krav på alt mulig! Mye mulig de oppfører seg litt umodent iblant, men det kan da virkelig ikke koste dem mye penger om gutta får lov til å få låne en spade til å shape hoppene? Det koster dem vel ingenting om gutta tar den rustene railen ut ifra skuret og pusser denne får så og sette den opp på egen håndt? (om dem har en rail, som ikke allerede er til bruk selvfølgelig) - Det jeg prøver å si, alt trenger ikke være så komplisert, og man kan ta trysil/kongsberg som ett godt eksempel her, ønsker man noe, så spørr man pent og høffelig, og som regel gjør dem hva som ønskes. Kanskje skisenteret har en facebook side(?) som dere kan poste eventuelle mangler og problemer dere vill få orden på, så ser jo skisenteret ganske fort der inne om det er flere som er enig i dette. Som f.eks. på Trysil/kongsberg sin side:)
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
jeg er faktis heelt enig med at tromsø alpinsenter er helt på trynet. jeg bodde i tromsø før jeg begynnte på skole her i lillehammer og STOR trives her!
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
ta med en spade selv da. Problem solved!
|
|
|
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
<blockquote> 1.Oppfør dere som folk 2. Vær klar over at det å drifte en park krever mye tid og penger. 3. Ikke gjør det som er typisk for aldersgruppen jeg antar du er i å tro dere har krav på alt mulig! Mye mulig de oppfører seg litt umodent iblant, men det kan da virkelig ikke koste dem mye penger om gutta får lov til å få låne en spade til å shape hoppene? Det koster dem vel ingenting om gutta tar den rustene railen ut ifra skuret og pusser denne får så og sette den opp på egen håndt? (om dem har en rail, som ikke allerede er til bruk selvfølgelig) - Det jeg prøver å si, alt trenger ikke være så komplisert, og man kan ta trysil/kongsberg som ett godt eksempel her, ønsker man noe, så spørr man pent og høffelig, og som regel gjør dem hva som ønskes. Kanskje skisenteret har en facebook side(?) som dere kan poste eventuelle mangler og problemer dere vill få orden på, så ser jo skisenteret ganske fort der inne om det er flere som er enig i dette. Som f.eks. på Trysil/kongsberg sin side:) </blockquote> Helt enig med deg i at å shape, sette opp rails (innenfor et definert område) og fikse på rails ikke burde være noe problem å få lov til og noe skiianlegget burde legge til rette for og være glad for når folk vil gjøre. Den kommentaren du qouter gikk nok mer på de som kommer og krever at skianlegget skal investere masse av sine resurser i park. Ikke mot de som ønsker å bidra med dugnad. Facebookside kan være en ide, men det kan fort skli ut da det typisk finnes enkeltpersoner som spammer de ned med bitching over alt og ingenting, istedet for å komme med konstruktive innlegg.
|
|
|
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Er enig i at Tromsø kan bli bedre på noen områder, men vet ikke helt hvem det er som sier at de ikke får låne spade etc. For vet at det ofte lånes ut til de som kjører der ofte, og "kan" bygge hopp, og som har drevet med dette ei stund. Så det kan jo hende at de bare ikke låner det ut til alle siden det da fort kan bli mye fiksing fram og tilbake på big-jumpet. Men ja,bruk facebooksia deres til å si det dere vil på en ordentlig måte!
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
ta saken i eigne hender, bygg ditt eige skitrekk i bakgården og bygg hoppa slik du vil!thats what i did!
|
|
|
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Anlegget her har spader stående, de stoler på folka som kjører der, og lar de fikse på hoppa. Du må spørre for og låne en spade, ei snøskuffe eller shaper... Vi bør jo ikke fikse på de største hoppa, men kan jo fikse litt vis de er sporete og div... Så et tips til alle slalomanlegg: Hør på ungdomene, og lån ut et par spader så de kan fikse litt sjøl:)
|
|
|
|
Medlem
|
OP
Medlem
ta saken i eigne hender, bygg ditt eige skitrekk i bakgården og bygg hoppa slik du vil!thats what i did! Haha! Ikkje dom ide! Litt dugnadsarbeid skal vi få til, men vi treng fortsatt hjelp til å sette ut rails å forme landinge eventuelt hopp! litt mye hvis man skal bynne å grave bigjump... Vi får håpe vi får til nokka i anlegget!
|
|
|
|
|