Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye allround telemarksski
#173613 15/11/2011 1:32 PM
sundis Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei! Har de siste to sesongene kjørt telemark på urgamle carvingski og synes det er på tide å skaffe seg nye (skulle kanskje gjort det tidligere i år).

Er irritert på meg selv for at jeg ikke fikk tak i Gotama til 3500 på Skibalubaen i år, og har begynt å se på andre gode alternativer til omtrent samme prisen. Målet er å finne et par som fungerer bra til både toppturer og preparerte løyper.

Noen som kan hjelpe meg her? smile På forhånd takk!

Re: Nye allround telemarksski
sundis #173614 15/11/2011 6:15 PM
Fersking
Fersking

Gotama :-). Skjønner deg godt at du ble irritert.

Har de selv, og bruker dem til topp og løyper.

sundis #173615 15/11/2011 6:55 PM
Entusiast
Entusiast

Det finnes jo masse gode alternativer i den kategorien!Jeg ville gått for en ski med 130-140mm tupp framme, og rundt 100mm underfoot. Ellers øker jo egenskapene i pudder raskt om du skaffer en ski med rocker/taper eller early rise i fremskia. Ser forøvrig at Råsport skal ha et foredrag i morgen, med Stian Hagen(!) hvor det er kombinert med 25% avslag på blant annet Vôlkl! Der har du jo en mulighet til å få en god pris på nettopp Gotama! Lykke til!

sundis #173616 15/11/2011 7:28 PM
Medlem
Medlem

Mantra virker lovende i år, da de har rocker i framskia. En slik ski, med titanlegering og grei midje vil ihvertfall bite godt fra seg på alt av hardt underlag. Tidligere har også mantra skina vært overlegne på skiftende føre, problemet var bare at de gravde litt i myk snø om man ikke klarte å pushe dem nok. Men dette problemet er vekke i år. Om ikke kan du sjekke ut K2 Sidestash, K2 Nunataq eller eventuelt Black Crows Corvus/nocta

sundis #173617 15/11/2011 9:03 PM
sundis Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Wow, takk for gode svar folkens. Har desverre ikke muligheten til å komme meg til Råsport i Oslo i morgen frown

Ellers ser jeg vpg har K2 Sidestash som du nevner Adrenalinekick, til litt over 3000, men 174 cm er vel litt kort for meg som er 180.

Håper på å gjøre et godt kjøp her, så jeg ikke angrer når sesongen er over og tilbudene på årets modeller strømmer inn wink

sundis #173618 17/11/2011 9:42 PM
Medlem
Medlem

174cm er vel kanskje litt kort for deg, men K2 ski er i realiteten litt lengre enn den oppgitte lengden. Men jeg vill valgt en lengde så lik din egen personhøyde som mulig jeg. Men kikk deg rundt, og stikk innom de lokale butikkene dine og forhør deg. Men for all del, vær litt kritisk til alt som blir sagt. Jeg tror alle skina jeg nevnte tidligere kan passe deg godt egentlig. Til info kan jeg jo si at K2 ski er lettkjørte, samme med Volk. Og Black Crown utrolig gode ski om du ønsker litt stivere ski med litt mer stabilitet på lik linje som Mantra og Katana skine til Volkl. Smak og behag. Lykke til ihvertfall

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå