Bredde velger du ut i fra underlaget og personlige preferanser. Økt bredde gir økt flyt, men det tar lengre tid å gå fra kant til kant på skiene. Det kan og gå ut over kantgrepet til skien avhengig av konstruksjonen til skien. Ved toppturer medfører gjerne økt bredde økt vekt og som du skriver er breie ski kjipt når du traverserer.
Den bredden som mange mener er mest allsidig til offpistekjøring er rundt 100mm. Men dette er også smak og behag, og avhengig av hva slags underlag du kjører mest på (går du kun topptur og står i anlegg når/der det er gode, myke forhold eller blir det mye kjøring på hardt underlag)
Coomback er kjent for å være leken og lettkjørt, men å mangle en del på stabilitet. Stoke er mindre leken og lettkjørt, men langt mer fartstabil. Vektfordellen Stoke har ligger vel i at den er mer påkostet med eksotiske materialer enn Coomback og er ikke noe som burde oversettes til at de er dårligere i bakke.
Skulle jeg valgt ville jeg uten tvil valgt Stoke, men det er med mine preferanser og min kjørestil.
Det finnes og andre ski som kan være verdt å se på som Faction Agent 100 Corupt Pow