Vel, trådstarter har ikke sagt noe særlig mer enn at han ser etter frikjøringsski. Så vidt jeg vet klassifiseres mantra som allround ski fremfor frikjøringsski. Jeg ser for meg at mantra er en ski man kjøper dersom man ønsker ski man kan bruke både på hardt underlag og mykt underlag, eller dersom man har lyst på en bred toppturski. Når trådstarter skriver at han ønsker å montere duke på skiene tenker jeg at skiene skal bli brukt mest til heisbasert løssnøkjøring, men også til noen korte toppturer.
JJ, CRJ og Renegade er faktisk ikke så ulik mantra - jeg har prøvd mantra i bakken en dag (sas klarte ikke å få bagasjen inn på flyet, så jeg måtte låne onkelen min sine ski). Skiene jeg nevnte er bredere enn mantra og har mer rocker, ellers tør jeg påstå er de like lettsvingte og har omtrent samme relative mål.
Når du sier at det er dager du langt heller vllle valgt mantra enn skiene jeg nevnte går jeg ut fra at du baserer dette på snøforholdene og hvor hardt det er.
Jeg beklager dersom jeg har gitt råd basert på feiltolkning. Så jeg prøver på ny, dersom du har et par andre ski du bruker i bakken og ser etter en ren frikjjøringsski ville jeg heller valgt en bredere ski med mer rocker, for eksempel CRJ, JJ og Renegade, som er lettkjørte, lekne ski, men som gir litt mer flyt. Sistnevnte er ment for å takle litt brattere og tøffere forhold. Om dette også er feil, så beklager jeg det, jeg skal innrømme at jeg misliker Vølkl grunnet dårlig service og kvalitet (mine erfaringer).