Rocker2 (fra fjorårets early release) er et eksempel. Helt utrolig leken og morsom ski, med en veldig popp i løssnø. Perfekt for å leke seg i skogspudder. Veldig god i fart når det er mykt. Helt grei på ujevnt og hardt føre. Men ikke helt enig med FF om at den er så utrolig allround. Tuppene vil blafre og du vil merke at den er ganske myk og har en del rocker fremme og bak når den kommer opp i fart på hardere og ujevnt underlag. Rocker 2 er veldig god å kjøre switch med da den er ganske symmetrisk. Du får lyst å leke og spinne når du kjører de.
Forrige sesongs Elan Boomerang som ut i fra hva jeg leser i FF's test må være vesentlig forskjellig fra årets. Mine Boomerang er i alle fall stivere og mer allround enn Rocker 2. Boomerangen er leken som bare det, men ikke like leken og like mye popp som R2. Samtidig er den mer direksjonell med litt pintail som gjør den bedre i bratt terreng enn R2. På hardt og ujevnt snø (så lenge det ikke er is) charger den veldig bra. Boomerangene takler switch greit, men har sin begrensninger her grunnet at tailrocker ikke er så stor samt at den har litt pintail.
Vurderingen mellom R2 og Pon2oon vil jeg mene vil være: Velg R2 om du setter lek høyest og liker å kjøre switch og/eller spinne (og samtidig vil ha noe allroundegenskaper, ellers kunne du gått for Opus). Velg Pon2oon om du vil ha en mer allsidig ski som takler mer fart, ujevn snø og bratthet da den er stivere, har mindre tailrocker, har mer pintail og større svingradie. R2 for allsidig BC-jib/skogspudder, Pon2oon for brattere skogspudder og charging på myk snø.