Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Randostøvler, Tips
#173486 10/11/2011 7:06 PM
nico Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har bestilt Dynafit Manaslu med Radical ST. Problemer med riktig sko. Lyst på Dynafit TLT5 Mountain,da de er lette med fin gåmodus, men er redd det kan bli trangt og kaldt. Butikken anbefaler dem sterkt og sier de blir perfekte etter varmebehandling. Andre som har erfaringer med disse?? Hva med Scarpa Maestrale eller Dynafit ZZERO4 PX?

Re: Randostøvler, Tips
nico #173487 10/11/2011 9:16 PM
Ringrev
Ringrev

Jeg har performance utgaven, og kan med hånden på hjertet si at den har totalt revolusjonert mitt syn på rando-sko. Jeg har ikke prøvd mountain...Vedr kulde, så var det noe jeg var redd for, men det har ikke vært noe problem - men skoene passer meg perfekt, så det er mulig at du vil ha en annen opplevelse.

Re: Randostøvler, Tips
nico #173488 13/11/2011 10:01 PM
nico Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

De Dynafit TLT5 M jeg prøvde i butikken (29) satt som et pølseskinn og presset litt under den fremre spennen. De lovet at varmebehandling ville gjøre underverker. Jeg er litt tvilende til at det kan oppnås store endringer ved varmebehandling. Har noen erfaringer med dette. Ser også fare  med kalde støvler når jeg bruker dem i bakken og sitter lenge i heisen. Erfaringer?? Således virker Maestrale som et tryggere valg. Tyngre ja vel,  men tykkere innerstøvel og dermed større evne til å absorbere trykkpunkter samt varmere i bakken.