Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Støvler?
#173439 08/11/2011 2:20 PM
SindreN Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Er på jakt etter støvler, og vil gjerne ha ett par som kan brukes både i Dynafit-bindinger og Dukene.

Finnes det noe på markedet utenom Black Diamond Factor og Dynafit Titan TF-X 25?

Har ikke stått noe særlig på ski før, men ser for meg at jeg investerer i et par lettere toppturski senere, da jeg likte å gå topptur på snowboard. Burde jeg da gå for en så stiv sko som Titan, eller noe mykere?

Litt dårlige formuleringer her, men takker for svar uansett smile

- Sindre

Re: Støvler?
SindreN #173440 08/11/2011 4:57 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg trives best med stive sko uansett hva det er jeg skal foreta meg. Jeg kjører selv Factor med Dynafit og gjorde det også tidligere med Duke, men bruker nå skikkelige alpinsko til dette. Mest fordi jeg trives enda bedre i alpinskoene, og litt fordi jeg sjelden går spesielt langt med tung-oppsettet mitt.

Hvis det nå er slik at du tenker å tilbringe en del tid i bakken, noe jeg går ut fra ettersom du har kjøpt deg Duke-bindinger, ville jeg definitivt valgt en litt stiv sko alla Titan, Factor osv, men jeg velger utstyr stort sett med hensyn til nedturen.

Av andre alternativer har du f.eks Tecnica Cochise og Dalbello V.I.R.U.S.

Hvis du har muligheten ville jeg tatt meg en tur til en skikkelig butikk med godt utvalg. Der kan du prøve skoene, slik at du finner den som passer skikkelig. Det er tross alt det aller viktigste

Re: Støvler?
SindreN #173441 08/11/2011 4:51 PM
Fersking
Fersking

Jeg har brukt Scarpa Skookum i to sesonger nå og er meget fornøyd. Jeg har brukt dem både til topptur og frikjøring. Disse passer både Dynafit og Duke. Har nettopp kjøpt meg enda et par Skookum fordi de jeg hadde egentlig var litt for store (disse er forresten til salgs, størrelse 28.5, send PM)

Prøv støvlene på foten først. Hvilke som er best for deg avhenger av formen på foten din smile