Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
NTN på Salomon Rocker2
#173399 05/11/2011 8:26 PM
Tom Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som har montert NTN på Rocker2 og har noen erfaringer å dele?

Mine første ski med rocker så liten erfaring med montering. Etter å ha prøvd flere rockerski i løpet av fjoråret, kjentes valget enkelt når nye ski skulle handles inn.

Har forøvrig kjørt telemark i 20 år, lander jeg switch er det høyst utilsiktet, og er like glad i skogskjøring som store åpne flanker. Alt til sitt bruk. Har andre ski som kun brukes i preppa løype, men blir vel noen svinger i preppa med nyskia også.

Re: NTN på Salomon Rocker2
Tom #173400 05/11/2011 9:56 PM
Entusiast
Entusiast

Monter 1.5 cm bak anbefalt monteringspunkt. Da kan du variere mellom å ha de stilt på monteringspunktet og opp til 3 cm bak. Å flytte dem fremfor anbefalt monteringspunkt burde ikke være særlig aktuelt for deg siden du ikke kjører switch så dette burde gi deg et greit innstillingsrom for å finne den plasseringen du liker best.

Tom #173401 09/11/2011 9:35 AM
Medlem
Medlem

Salomon Rocker2 er en litt vanskelig ski å montere. Salomon sitt anbefalte monteringspunkt er uansett veldig langt bak på skien. Mange velger å montere +2cm fra salomons anbefalte monteringspunkt. For NTN ville jeg montert +3cm fra salomons boot center. Da er den bakerste posisjonen på boot center, mens du kan variere med de to andre posisjonene og finne ut av hva du synes er best. Å montere bak salomons anbefalte punkt ville jeg uansett ikke gjort.

Tom #173402 10/11/2011 12:10 PM
Tom Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Det er nettopp det at BC merket er såpass langt bak. Dette blir også nevnt i Salomon sin film med Mike Douglas. De har jo montert langt foran BC alle mann, rett bak true center. Douglas er ca 1 inch bak TC, noe som jeg syns høres langt frem ut.

Tipper jeg havner foran BC, men klarer ikke å bestemme meg for hvor.

Tom #173403 10/11/2011 3:00 PM
Medlem
Medlem

Ser at jeg tullet litt når jeg skrev den forrige posten over. Tenkte som så at bakerste posisjon på binding havnet på BC, men da må du montere 1.5cm foran og ikke 3cm slik jeg først sa. Fremste posisjon blir da +3.

Uansett kommer nok posisjonen an på hvordan man bruker skien. Godeste Mark Abma kjører vel med true center, altså +8cm tror jeg det er, men han skal jo bare drive å lande baklengs så han om det. Ville gått for noe rundt +2 foran BC da man kan variere NTN bindingen noe uansett.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå