Gikk den for mange år siden (10+) på 75mm brede ski, og utrolig myke sko (tlt4). Var fornøyd med det. Men, det spørs veldig på deg og hvem du går sammen med - og ikke minst guiden. Hvis guiden kjører rolige kort-svinger ender det fort med at du også må gjøre det. Vi gikk hele veien (grand combin ruten). Det meste av kjøringen er i "rød-bakke" terreng - og går dermed greit med alt utstyr. Det bratteste fikk vi ikke kjøre, og måtte rapellere...men jeg fikk kjøre noen "egne ruter" mot slutten. Husker at noen av oppover-turene var litt krevende pga krappe vendinger på hardt føre - det var mange som slet med vendingene. Skulle jeg ha valgt utstyr i dag hadde jeg valgt dynafit baltoro (som jeg ikke har prøvd), dynafit tlt5 (mountain eller performance...men mountain holder). Hadde valgt litt korte ski. Mustagh ata'ene på 187 hadde også fungert bra, men trives i litt større fart enn det vi hadde. 160/65mm skiene med atk race hadde også gått, men jeg hadde slitt litt pga av det ikke er stegjernfeste på bindingene,Det var ei i en annen gruppe som ihvertfall gikk 4 dager selv om hun kun kunne ploge....Uansett så er det en veldig fin tur.