|
 Anbefale skisted i nærheten av Wien
|
Fersking
|
OP
Fersking
Vi skal feire nyttår i Wien i år, men tanken er å reise ned rett etter jul og få noen dager i romjulen med ski først. Har leiebil, men vet ikke helt hvor vi skal sette kursen. Er det noen som kan anbefalle et bra skisted i nærheten av Wien?
|
|
|
 Re: Anbefale skisted i nærheten av Wien
|
Fersking
|
OP
Fersking
Ja, har kikket litt på kartet, men fant ingen kjente steder (nå er jeg ikke veldig kjent i alpene....). Vi håper å finne et sted max 4 timer fra Wien, kjenner du til noen av stedene som er merket på dette kartet eller områder på kartet som er bedre enn andre?
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Ja, plusser du på en time blikjøring (iflg Google maps) kommer du til Innsbruck http://www.austria-trips.com/Innsbruck/Insbruck-Ski-Area-Map.htm Ikke vært der selv men skikartet ser jo imponerende ut. Tilbake til forrige kartlink jeg sendte deg så er jo de fleste ski annleggene opp til 2000m og med tanke på at f.eks Hemsedal maxer på ca. 1500m så er det sikkert fete muligheter til å stå på ski også der. Men jeg er ikke kjent med områdene der. Jeg kan sende en mail til noen i familien i Wien og høre om de vet noe mer ang. det. Når det er sagt så er det en biltur på 6 timer i samme rettning, og så er du i Tirol med områder som St. Anton, Ischgl, See ; Kappl, Galtur osv, og der har jeg vært så der kan jeg garantere fete tilstander med gigantiske skiannlegg.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Ja, da fikk jeg svar fra Wien, du finner et skisted på Semmering ca 1t15m og et på Hochkar 1t30m disse stedene skal være ok med Hochkar som et mer rent skisted og Simmering mer familie orientert. God tur...
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Schladming er vel nærmest av de "store", tipper dog at det er 2 timer + dit. Muligens enda mer. Men bra område, hvor en også kan finne litt offpist her og der hvis ok snø. Løypene er veldig bra.
|
|
|
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Tusen takk for svar og for at du tok deg bryet med å kontakte familie i Wien for å høre! :-) Vi skal lese litt om hvert av stedene og se hvilket av de vi velger. :-)
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Hei bare hyggelig, send en liten melding om hvordan det ble og husk å spis godt, mat er noe Østerrikerne kan...
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Hei,Beklager et fantastisk sent svar, men vi endte i Schladming. Veldig bra sted, mye forskjellige bakker, stort område og bra kjøring. Kan absolutt anbefalle det! Det var mye god mat og flotte opplevelser, kombinert romjul i Schladming og nyttårsaften i Wien kan virkelig anbefalles! 
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
He he..hei, kanskje det blir jule og nyttårsferie hos Wienerfamilien i år på meg...
|
|
|
|
|
|