Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Libtech travis rice c2 power banana
#12761 02/01/2010 6:09 PM
eritho Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Vil jeg kunne velge et kortere brett enn hva jeg vanligvis ville gjort hvis jeg velger Libtech brettet nevnt i tittel-feltet. Tenker da på om rocker funksjonen vil være med på å gi like god flyt i pudder selv om man går for et kortere brett. Jeg har nå et på 157 og vurderer å gå for travise rice 153. Setter pris på all input.

Re: Libtech travis rice c2 power banana
eritho #12762 07/01/2010 2:35 PM
Fersking
Fersking

153 blir kanskje litt i minste laget.... Kommer ann på bruken. Vil du ha kortere brett for å rotere lettere/fortere, og skal bare bruke brettet i park er du nok innenfor.Skal du bruke brettet allround inkludert pudder, må du nok ha litt mer lengde.Hvor lang, hvor mye veier du?

eritho #12763 07/01/2010 2:50 PM
eritho Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Er 180 på en god dag og veier ca 75kg. Skal nok brukes utenfor løypene i stor grad. Så da tipper jeg at jeg går for 157 som mitt nåværende brett er. Orker ikke å ha så langt som 161,5 da det blir i meste laget å få med seg i svingene i den norske krattskogen. Høres det fornuftig ut?

rocker
eritho #12764 07/01/2010 5:33 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

At brettet har rocker betyr ikke kategorisk at det gir bedre flyt i pudder.

Tenk på din bruk (og ditt nivå) og sammenlign med hva som er tenkt for brettet. Hvordan er det Rice kjører? Lib tech gir forholdsvis dårlig informasjon på sidene sine når de sier "all riding conditions"..

Twin tip brett vil normalt ikke være beste valg for løssnø i krattskogen. Da bør du ha noe med taper og set back. Med dette brettet står du midt på, og har like mye oppdrift foran som bak. Da skulle jeg tro du vil måtte jobbe litt for å få ned tailen og sette raske svinger.

Skal legge til at jeg ikke har prøvd "C2 rocker" så det kan jo hende denne type rocker opphever overnevnte ting. Men var hvertfall disse erfaringene jeg gjorde med lib techs skunk ape.

Håper du kan si litt om hva du synes hvis du går for dette brettet.

eritho #12765 07/01/2010 9:18 PM
Fersking
Fersking

Reiser til Revelstoke i morgen og skal kjøpe 161.5 "pow-specific", så kommer tilbake om noen dager, med utfyllende info fra pudderet i Canada, Thomas; da regner jeg med du skal ha 157 "park-specific".

eritho #12766 07/01/2010 10:09 PM
eritho Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Kristianb: Ref brettet så sendte jeg deg nettopp en sms. Tipper jeg går for 157 ja.

Trenger ei plate som er litt mer leken enn den jeg har. (Allian Ingemar Backman 157). Så håper jeg at rockeren skal hjelpe til å gi nok flyt i pudder.

Halfdan: Skal legge ut en liten review når jeg har fått kjørt inn brettet smile

eritho #12767 11/01/2010 10:05 PM
Fersking
Fersking

Jeg kjøpte nettopp 164.5 og har testa det i pudder, rockeren gir definitivt god løft. Insertsene er midtstilte, allikevel trenger jeg ikke henge på bakfoten for å løfte nosen. 157 vil nok være mer stabil i høy fart enn 153 så hvis du liker å gi gass mener jeg du bør gå for lenger brett.

eritho #12768 12/01/2010 1:34 AM
eritho Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Nå var det dessverre tomt for Lib-tech i Revelstoke så jeg får vent til sesongen er over før jeg handler. Tipper det blir 157. Da høres det ut som det kan gi nok løft i pudderet og bli passe lekent ellers.

eritho #12769 12/01/2010 5:51 PM
eritho Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Jeg har fått låne et Travis Rice på 157 av Hemsedal Sport i dag så jeg skal teste ut i morgen. Gleder meg laugh

eritho #12770 19/01/2010 4:16 PM
Fersking
Fersking

Som sagt, så var det helt utsolgt i store deler av Canada for Lib-Tech T.Rice, men på dagen vi skulle hjem fikk jeg tak i det siste brettet i Calgary, i en butikk som heter "The Source", helt sinnsykt utvalg og veldig dyktige medarbeidere som vet hva de snakker om.

10 dager for sent, men nå ligger det hvertfall klart til bruk her hjemme, må bare komme meg litt i kroppen, Revelstoke var helt sinnsykt.

Jeg endte opp med 164.5, og håper det ikke blir for langt, er 180 og rundt 85 kilo, så det skal funke ok.

eritho #12771 19/01/2010 6:08 PM
eritho Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Jeg fikk testet 157 brettet en dag. Jeg la merke til at brettet var litt tungt, hadde god pop og at rockeren vil ta bitte litt tid å venne seg til.

Travis 153
eritho #12772 11/06/2010 11:13 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Kjøpte nylig 153modellen og testet den på Stryn i noen dager. Brettet er har ferdig avrundede stålkanter fra fabrikken, akkurat slik Travis liker det. Inntrykket etter første tur var at brettet er veldig lettkjørt og lekent. Vrient å si om man merker forskjell på magne tractionkantene fra ordinære kanter. Brettet satt som et skudd i svingene og jeg følte aldri at kantene var i nærheten av å glippe. Stabilitetsmessig lå brettet som et strykejern i alle tenkelige hastigheter. Skriver kort om opplevelsen under de forholdene som var på Stryn:Hardpakket slush/isete: kantene satt perfekt. Kunne gi gass og hadde tillit til brettet fra første sving. Moro. Brettet oppførte seg stabilt som f....

Preparert slush/sommersnø: brettet oppleves som superlekent og stabilt. God popp på flatlandsjibbing.

Sommernysnø(ca 10cm)med hardt underlag: Brettet oppleves som helt rått. Suverent i svingene og kantene sitter som et skudd. Så at nosen søkte seg opp av den lille nysnøen som var. Tenkte ikke over at brettet var 153.

Bløt/småråtten sommersnø: som under de andre forholdene oppførte brettet seg suverent bra. Ga bånn gass i dels råtten snø med skikkelig luggeføre. Brettet fløt kjempegodt. Kantene satt knallbra.

Det jeg spent på er hvordan brettet oppfører seg under skikkelig pudderføre. Alle andre forhold er jeg 100% sikker på at brettet takler uten problemer. Tidligere har jeg kjørt på et Burton Custom 160, med setback. Vekten min er ca 73kg og jeg er 175cm høy. Både håper og tror Travis 153 vil holde til royal pudderkjøring. Det gjenstår å se. Erfaringene fra Stryn er ihvertfall med på å bygge opp forventningene til vinteren.

Konklusjonen er at brettet oppleves som helt suverent så langt. Ideelt burde jeg hatt 157modellen, men jeg tok sats og gutsa på at 153 duger. Tiden vil vise om det blir for kort i snorkelføre. Magne traction og bananarocker føles veldig riktig. Funker det for Travis, er det godt nok for meg. Kan komme tilbake med oppdatert puddererfaring når den tid kommer :-) I mellomtiden får vi nyte sommeren.

eritho #12773 11/06/2010 1:19 PM
eritho Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Sitat Kenneth E:Kjøpte nylig 153modellen og testet den på Stryn i noen dager. Brettet er har ferdig avrundede stålkanter fra fabrikken, akkurat slik Travis liker det. Inntrykket etter første tur var at brettet er veldig lettkjørt og lekent. Vrient å si om man merker forskjell på magne tractionkantene fra ordinære kanter. Brettet satt som et skudd i svingene og jeg følte aldri at kantene var i nærheten av å glippe. Stabilitetsmessig lå brettet som et strykejern i alle tenkelige hastigheter. Skriver kort om opplevelsen under de forholdene som var på Stryn:Hardpakket slush/isete: kantene satt perfekt. Kunne gi gass og hadde tillit til brettet fra første sving. Moro. Brettet oppførte seg stabilt som f....Preparert slush/sommersnø: brettet oppleves som superlekent og stabilt. God popp på flatlandsjibbing.Sommernysnø(ca 10cm)med hardt underlag: Brettet oppleves som helt rått. Suverent i svingene og kantene sitter som et skudd. Så at nosen søkte seg opp av den lille nysnøen som var. Tenkte ikke over at brettet var 153.Bløt/småråtten sommersnø: som under de andre forholdene oppførte brettet seg suverent bra. Ga bånn gass i dels råtten snø med skikkelig luggeføre. Brettet fløt kjempegodt. Kantene satt knallbra. Det jeg spent på er hvordan brettet oppfører seg under skikkelig pudderføre. Alle andre forhold er jeg 100% sikker på at brettet takler uten problemer. Tidligere har jeg kjørt på et Burton Custom 160, med setback. Vekten min er ca 73kg og jeg er 175cm høy. Både håper og tror Travis 153 vil holde til royal pudderkjøring. Det gjenstår å se. Erfaringene fra Stryn er ihvertfall med på å bygge opp forventningene til vinteren.Konklusjonen er at brettet oppleves som helt suverent så langt. Ideelt burde jeg hatt 157modellen, men jeg tok sats og gutsa på at 153 duger. Tiden vil vise om det blir for kort i snorkelføre. Magne traction og bananarocker føles veldig riktig. Funker det for Travis, er det godt nok for meg. Kan komme tilbake med oppdatert puddererfaring når den tid kommer :-) I mellomtiden får vi nyte sommeren.

Takker for god test-beskrivelse Kenneth E. Jeg fikk aldri surra meg til å kjøpe årets utgave. Blir 2010/2011 utgaven på meg. Gleder meg som en unge!

Isete/hardt underlag
eritho #12774 20/12/2010 9:28 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei igjen. Fikk endelig startet sesongen 2010/2011 sist helg med brukbare forhold på Norefjell. Underlaget var hardt med preppet kunstsnø og noe natursnø på toppen. Flere partier ble isete utover dagen. Brettet oppførte seg helt fabelaktig. Kantene satt som et skudd. Selv på de mest isete områdene gav jeg full gass og brettet slapp aldri. Merket jeg fikk enorm tillit til brettet når jeg merket hvor bra det satt. PÅ Stryn i sommer var det vrient å si hvor mye magne traction hadde å si på kantgrepet. Etter to dager er jeg hellig overbesvist om at det er helt rått. Har aldri følt meg så sikker på et brett før. Dette er firehjulstrekk for nedoverkjøring. Anbefaler alle å teste et Merwinbrett (eller Never Summer som bruker ca samme teknologi). Nå gjenstår bare dypsnøtesten. Kommer tilbake med dypsnøkarakter straks forholdene er på plass.

Kenneth E: Lib tech Travis Rice C2 153cm

164,5
eritho #12775 03/01/2011 11:41 PM
Medlem
Medlem

Jeg har dette brettet i 164,5cm og er omtrent 180cm og veier ca 70kg, og har overhodet ingen problem med lengden. Jeg kjører bare utfor løypene vel og merke, og da er det ingen tvil om at jeg skulle ha 164,5cm siden man kan ha et mye lengre brett med rocker (ja jeg tar større brett hvis det har rocker!) fordi rocker gjør det mye enklere å gå inn i svingene, og med større brett har man større kontroll! Til de som vil kjøpe et rockerbrett som Rice brettet, velg en størrelse større hvis du kjører utfor løypene! Rockerbrett er sykt enkle å manøvrere i forhold til camber!

Puddertest av Rice 153
eritho #12776 08/03/2011 10:40 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Fikk endelig testet mitt kjære Travis Rice 153cm i dypsnø i alpene. Det fungerte over all forventning. Var småskeptisk, men all tvil ble feid til side. Brettet flyter kjempefint i pudder. Merket ingen forskjell i flyten fra mitt Burton Custom 160cm(jeg er 175 cm høy og veier 75 kg). Kan trygt anbefale denne lengden til dere som veier ca det samme. Gøy å kjøre pudder med så lekent og kort brett.Anbefaler også å sjekke ut andre brett fra Lib Tech og Gnu. Skunk Ape og Dirty Pillow skal være sykt gode pudderbrett. Må innrømme at jeg er "solgt" når det gjelder magne traction og banana rocker. Det funker som bare det.

Mest lest på FRIFLYT.NO