Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Topptur helgen 15 oktober tips.
#172749 07/10/2011 6:56 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

tenkte å få til sesongens første topptur neste helg. Hadde tenkt å ta turen til sognefjellet. Etter yr.no så skal det ha kommet noen cm siste par dager pluss at det skal kommer litt i dagene fremover. Det burde gi godt føre på breene. Planen var steindalsnosi, men etter å ha hørt at breen ser sprekkete ut, så vi er litt usikre. Noen som har vært oppe å sett hvordan det ser ut? Eller andre som har bedre forslag?

Re: Topptur helgen 15 oktober tips.
kongvinter #172750 07/10/2011 7:49 PM
Ringrev
Ringrev

Krossbu og opp til Bjørneskaret (Saksi, Skeie, osv) pleier å være mulig tidlig på sessongen - Storebjørn er nok litt mer usikker. Det er noen år siden jeg har vært der selv, så jeg er usikker på om breen har fått nye skumle sprekker - men den var kjent som forholdsvis trygg. Gravdalstind er også en topp jeg har tatt tidlig på sessongen. Ikke akkurat brattkjøring, men fin cruising ....

Re: Topptur helgen 15 oktober tips.
kongvinter #172751 11/10/2011 11:45 PM
Fersking
Fersking

Satt med noen tilsvarende planer selv - på transitten fra Bergen til Trondheim...

Lurer på om det dukket opp noe mer håndfast om forholdene der oppe. Har ikke klart å finne ut noe om breene selv, så det mest håndfaste jeg har om forholdene er dette: http://www.skjolden.com/tindevegen/ så mtp snø ser det veldig lovende ut.