Etter to sesonger med Onyx er ikke min største bekymring med bindinga at en av tennene i frambindingen knakk av (heldigvis mens jeg gikk), men at hæl-løfteren ikke oppfyller sin funksjon. Eller mer presist, høyden på frambindingen gir for lite vinkel til hæl-løfteren til at jeg får lagt nok trykk på bakskia. Så, når jeg sliter meg oppover, resulterer dette i at jeg mister grepet fysisk såvel som mentalt (det er tungt nok å gå opp fra før) - selv med mohair-feller og i ikke altfor bratt terreng. Dette er svært irriterende og fører til at bindinga fortærer mer energi enn en tyngre alpin-binding som klarer å fordele trykket på skia riktig. Bindinga er etter min mening en stor selvmotsigelse. G3 kunne fikset dette med å skifte ut de nåværende hæl-løfterne med noen som er høyere. Etter å ha vært i kontakt med dem, viser svaret at de ikke skjønner problemstillingen. Fram til at G3 fikser dette, ville jeg i ditt tilfelle vurdert en tyngre alpin-binding eller Dynafit. Selv kommer jeg til å selge mine Onyx-bindinger til noen som ikke har lest dette og gå tilbake til Dynafit. Ja, spesielt nå som den nye Radical FT-bindingen er kommet .. Har ikke testet denne, men min erfaring med Dynafit er at de skjønner slike ski-aktiviteter langt bedre enn G3. Men for all del, hvis du ikke synes ovennevnte moment er viktig så har jeg noen Onyx-bindinger å selge deg for en svært billig penge. Når alt dette er sagt, så har Onyx-bindingen en evne til å absorbere skarpe trykk under kjøring som andre bindinger i dette segmentet ikke har. Noe bra er det altså.