Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Black diamond factor 130 vs vanlig stiv freeride støvel.
#172529 20/09/2011 11:56 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei. Jeg skal ha meg nye alpinstøvler. Siden jeg bor i Sogndal blir det en del trasking. Jeg kjører på en Lange støvel med 120 flex nå men den har gjort jobben og vel så det. Jeg må ha en støvel som er stiv nok til at den ikke hemmer meg noe på vei ned i forhold til en vanlig støvel. Jeg prøvde bd factor i butikk og de kjentes ikke så verst ut men er redd for at de skal bli for myke. Butikkekspeditøren mente at denne støvelen ikke skulle være et kompromiss, men er litt usikker. Noen som har erfaring?

Re: Black diamond factor 130 vs vanlig stiv freeride støvel.
villivaldo #172530 20/09/2011 10:04 PM
Ringrev
Ringrev

Jeg har ikke erfaring med den...passer ikke foten min. Typisk er rando-sko litt lavere og har litt mindre dynamikk enn alpinsko. Kompromiss - tror det. Til å leve med - høyst sannsynlig. Passform er nok minst like viktig som flex-indeks. Hvis skaftet ikke sitter som det skal på leggen blir ikke fleksen riktig. Idealskoen min har en progresiv flex. Hvis det er løst, så er min erfaring at det ikke spiller så stor rolle. Det er når det er hardt man virkelig kjenner forskjellen mellom en god og en dårlig sko...og jeg tar heller en sko med 90 i flex som flekser riktig, enn en med 130 som er av/på.