Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilke bindinger og sko?
#172327 05/09/2011 4:51 PM
jdmik Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Heisann! Håper det er noen personer der ute som kan opplyse meg litt her smile

Har da valgt meg ut et par ski (Völkl Mantra) - jeg tror jeg skal kjøpe lengde 177 eller 184. Jeg er ca. 183ish og veier 85kg. Skiene skal hovedsaklig brukes i preparert bakke, men også en del i skogen. Jeg tar også sikte på å lære meg et par enkle triks nå i starten, 180, 360 osv osv.

Hvilke bindinger skal jeg velge? Har hørt at Marker Griffon er bra... skal bare ha vanlig alpinbinding, ikke telemark eller randonne.

Så sko. Vet at jeg MÅ dra til en fysisk butikk å prøve skoene og alt det der. Men vil bare ha en indikator om hva jeg burde satse på.

Håper på svar! smile

Re: Hvilke bindinger og sko?
jdmik #172328 05/09/2011 5:12 PM
Fersking
Fersking

Du burde nok velge ei anna ski hvis du skal trikse. jeg tror ikke mantra har ordentlig baktupp, så det blir derfor vanskelig å lande baklengs etter en 180. Har hørt at Gotama fra samme merke skal være bra, tror den har større baktupp.

Lykke til med valget!

jdmik #172329 05/09/2011 5:40 PM
jdmik Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for kjapt svar matslangeid smile

Men tror du at det går bra med Gotama i bakken da? Den blir ikke for bred? Har du noen tips ang. bindinger og sko? smile

jdmik #172330 05/09/2011 7:45 PM
Fersking
Fersking

Jeg er en gutt på 14år som er 165høy

At jeg foreslo Vølkl Gotama var vel egentlig bare tilfeldig, men den har to tupper og var i (nesten) samme breddekategori som Mantra

Er du flink til å kjøre på ski? Vølkl gotama tror jeg passer greit i bakken, du blir vel vant til det etterhvert. Siden den er så brei er det nok tyngre å komme på skjær. Den har rocker så den føles nok kortere enn det den er.

Angående bredden så kan jeg til en opplysning si at mange syns ski som Armada jj(115mm på midten) funker overraskende bra i løypa!

Jeg kjører selv på K2 Revival(159cm) med Marker Tour f10(randobinding). Den er en park/allmountain-ski som er 90mm på midten, med en liten rocker. Jeg syns den er j****g bra! Den er stabil,flyter godt,har godt grep i bakken. Jeg vet ikke hvordan den er i lengre lengder men slik jeg bruker den(toppturski) er den veldig bra!

Håper du får noe ut av svarene mine, men de må taes med en klype salt da jeg ikke er den mest erfarne skikjøreren der ute..

jdmik #172331 05/09/2011 7:47 PM
Fersking
Fersking

Kom nettopp på at du burde sjekke ut salomon shogun wink

jdmik #172332 05/09/2011 11:23 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Så sko. Vet at jeg MÅ dra til en fysisk butikk å prøve skoene og alt det der. Men vil bare ha en indikator om hva jeg burde satse på.

Håper på svar! smile

Sko må du nesten bare prøve å ha på og se hva som fungerer. Det er viktig at den sitter litt tight og er lite tomrom inni støvelen og at du føler at du klarer å ha støvelen å¨en hel dag. Har du en litt unik fot så er det ikke noe stress å blokke.