Jeg tror helt sikkert at fabrikk/importør har en del lignende saker i året. Når det er sagt, har jeg selv reklamert på ski hos Lipslide og fått utmerket service hos butikken, men selvsagt også hos importør/fabrikk, som vanligvis tar avgjørelsen etter at reklamasjonsskjema er fylt ut og skiene sendt inn. Dette dreide seg om et par ski som hadde en defekt og som jeg etter to turer med normal bruk fant verdige til en reklamasjonssak.
To år, noe som antakelig tilsvarer mer enn 100 km i en ferrari, der man "ødelegger skiene ganske ille" og deretter splitter tuppen på skia under en baklengs? Tenk deg litt om da. Det er i hvertfall ikke en fabrikasjonsfeil. I beste fall gir butikken deg et godt tilbud på nye ski, i verste fall får du skiene i retur. Synes det var rart du fikk skriftlig 2 års garanti, men ved normal bruk skulle det ikke være noe i veien for at skiene lever 5, 10, kanskje 15 år. Fatter'n sine Fischer ARC er sikkert 25 år, de holder fortsatt koken.
Når man kjøper et par ski kan det være lurt å se på fabrikkens egen policy:http://armadaskis.com/company/warranty-policy/
Eksempel: Har du railet med skiene? Da er garantien ugyldig.
Du er nok ikke den eneste som sitter og er bitter. Lipslide er nok heller ikke de eneste som har fått samme type henvendelse. Men ikke bruk dette forumet for å henge ut enkeltbutikker. Ta det med butikken.
Glad påsk! :cool