Du har helt rett Animal, spørsmålet er ikke blant de viktigste, men det betyr jo ikke at det er uinteressant.
Personlig gir jeg mer eller mindre fan i hva folk kaller det, så lenge jeg vet med meg selv at jeg har noenlunde kontroll på det jeg driver med. Det som irriterer mest er at forsikringsselskapene, de jævla gribbene, har blitt utsatt for samme inflasjonen.
Her er ett utdrag fra en fiktiv, men likefullt reell, samtale mellom skikjører beinklar for ferie og forsikringsselskap:
S: Hallois, skulle hatt en reiseforsikring jeg.F:Skal vi se, hvor skal du?S: Alpene, to uker på ski.F: Cool, ser du for deg at du skal ut av løypa da eller? Såkallt offpist...S: Jo altså, om føret tillater det så er jo det å foretrekke.F: Ja da blir forsikringen dyrere serru.S: Jeg skal jo ikkje avgårde på langtur ellerno, bare typisk rett ved siden av traseen og mellom traseer og slikt. Aldri ut av anleggets område som sådan.F: Ja men det er jo ekstremsport det gutten min.S:Jeg er faen ikke gutten din! Hva hadde du kallt det om jeg hadde tatt avgårde opp på Mount Blanc og at eneste måten å nå meg på var med heilkopter?F: Ekstremsport, er du ikke oppdatert eller?S: Brenn, men gi meg driten. Reiser imorgen.
Dere tar poenget, forhåpentligvis.Inflasjonen av ordet er ett faktum, og dette er det som irriterer meg mest med det hele.