|
 Og så var det tommelen...
|
Medlem
|
OP
Medlem
Av en eller annen merkelig grunn har jeg landet så jeg har skadet begge tomlene mine denne vinteren. Så nå lurer jeg: 1. Finnes det TOMMELBESKYTTER? 2. Hvor lærer man fallteknikker?
|
|
|
 tommelen
|
Entusiast
|
Entusiast
Det som kjer er at du lander med vekten på stavene, og reimen funker som en vektstang på tommelledet. For å ungå dette kan man ta av reimen når man skal hoppe.På denne måten slipper man tommelskadere.
|
|
|
 smart :)
|
Medlem
|
OP
Medlem
(og helst unngå å lande med skia oppå tommelen da, som jeg gjorde sist.. ehm... 
|
|
|
 hehe
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
skia opp på tommelen? gratulerer, den har jeg ikke hørt før. menmen, no pain, no gain 
|
|
|
 Fallteknikk!!
|
Fersking
|
Fersking
Som sagt er det beste å lære seg fallteknikk, alldrig ta deg for bakover når du fallet... Baken tåler det bedre enn tommelen.... Men som nevnt tidligere er det smart å ikke ha på reimene under hopping, både med tanke på tommelen og det at det ikke er smart å være festet i stavene når du går kast i kast nedover bakken!!
|
|
|
 been there
|
Medlem
|
Medlem
Har selv skadet tommelen. Jeg pleier å teipe, har ikke funnet noe annet som funker.. Men jeg veit ikke, kanskje sånne håndleddsbeskyttere vil være med på å dempe støtet?!
|
|
|
|
|
|
 Sliter med det samme.
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sliter med det samme, spesielt etter at jeg knakk leddet i tommelen pga flatt lys og en bitteliten klippe. Nå er det enda verre. Jeg pleier og teipe den for alt hva jeg greier etter at jeg har slått den. Har ikke hørt det med og ta av håndreimen, høres ikke dumt ut... I fjor landa jeg på tommelen første dagen i alpene. Skikkelig ondt, men pga stooore mengder ibux og teip gikk det fint. Life Link har vel noen staver med utløser reim, kanskje ikke så dumt...
|
|
|
 ja
|
Fersking
|
Fersking
ja samme har skjedd med meg nå, begge tommlene er skada.for å få vekk skaden så burde man gå med sånn støtte bandasje og ta på en gel som heter Orudis. Jeg prøvde håndledds beskyttere og det beskytta ikke tommelen, så kanskje det hjelper å ha på støtte bandasje eller teip. ellers så må man nesten tenke på fallteknikkene. Ikke ta seg imot med hendene, heller ta deg imot med overarmen og rompa.
|
|
|
 forresten
|
Fersking
|
Fersking
Orudis Indikasjoner: Milde til moderate lokale smerter i forbindelse med overflatiske bløtdelskader.
|
|
|
 Life-link
|
Medlem
|
Medlem
Life-link sine utløser-stropper funker kanon.
|
|
|
 he he..
|
Fersking
|
Fersking
jeg har selv landet oppå tommelen.. ødela noe bein inni der og skar vekk en del kjøtt med stålkanten.. siden dengang har jeg holdt hendene godt ut fra kroppen når jeg hopper..
|
|
|
 svæn og hoppla
|
Entusiast
|
Entusiast
Jeg har et knalltips for å unngå å lande ed skia oppå tommelen: slipp grabben før man lander ;p
|
|
|
|
|
|
 Eller...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Why grab when you can split?
|
|
|
 hehehe
|
Fersking
|
Fersking
Jeg må bare si at jeg er oppriktig imponert! Har hatt noen merklige tryn men..
|
|
|
 Re: Og så var det tommelen...
|
Entusiast
|
Entusiast
INGEN dobbel-rodeo-backflip-to-noseprint-tail-squash eller lignende slår en god trippel (være seg splithopp eller daffy). Oldschool is the only school!
|
|
|
 Tommelskade, hmm
|
Fersking
|
Fersking
Hvis du skader tommelen, beviser det at du satser alt! Fallteknikk på ski har jeg ikke hørt om, men i håndball, JA! Det må vel være noe av det samme som i håndball da. Snurre på skulderen og overarmen!
|
|
|
 tommelen
|
Medlem
|
Medlem
er min mest utsatte kroppsdel når jeg står på ski!! tror nesten ikke det har gått en eneste dag i bakken uten å ha skadet tommelen på en eller annen måte. lørdag var sist gang, og litt på søndag:( høres smart ut det tipset med å stå uten reimer, skal teste det ut!
|
|
|
 det finnes fallteknikker:)
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
I ei bok som ble skrevet for mange herrens år siden som heter no sånt som "100 ways of survival in the outdoors" ellerno i den duren. Der står det at hvis en føler at en kommer til å falle når en kjører ski, skal en rope fall fall fall og falle kontrollert mot høyre:) Hehehehehe...... denne boka er gull verdt. Som underholdning hvertfall:)
|
|
|
|
|
|
 hehe
|
Fersking
|
Fersking
rope FALL-FALL-FALL, den skal jeg teste ut en gang! tror ikke det funker, men er vel morro og prøve, heheHar ikke lest den boken, men har hørt at den er morsom av noen venner jeg også.. Så er vel kanskje verdt og lese den
|
|
|
|
|
|