Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Vond legg
#171445 12/05/2006 8:43 PM
Beatle Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Denne skisesongen kjøpte jeg meg sesongkort i den lokale skibakken her som jeg tjenestegjør, noe som har medført mange turer i bakken, og en del harde landinger. Mot slutten av sesongen, fikk jeg vondt i leggene (rettere sagt innsiden av skinnleggen), og det føles som beinhinnebetennelse, og detta gjør hønnvondt bare jeg gjør så mye som et forsøk på å jogge.

Noen som har vært borti lignende, og har forebyggende tips og tips om hvordan jeg kjapt som juling kan bli kvitt det.

En som har gått på en smell

Høres ut som beinhinnebetennelse det...
Beatle #171446 12/05/2006 9:34 PM
Medlem
Medlem

Kjenner meg igjen. Dersom du søker på beinhinnebetennelse på forumet her vil du få opp mange tips, men eg kan nevne mine her:-Løs opp skoa. Spesielt rundt leggen. -Bruk ikkje sokker/superundertøy som kan krølle seg på leggen. -Kjøp skisokker som går over kanten av skia. -Drit i skikjøring på isete føre.

Min erfaring er at det blir "slått opp igjen" ved ved første harde landing eller situasjon der du blir pressa bak i støvelen kver sesong, så ta det med ro.

Eg fekk også beinhinnebetennelse i førstegangstjenesten. Prøvde å reise til lege med det der oppe, men ho visste ikkje ka beinhinnebetennelse var. (!) Det førte til at eg sliter med det i dag, 3 år etterpå. Anyway, grunnen til eg fekk der var pga mil.skoa og asfalten. Så siste tips er å løyse opp dei også, og spring i grøfta. smile

God bedring!

Rettelse...
Beatle #171447 12/05/2006 9:36 PM
Medlem
Medlem

"-Kjøp skisokker som går over kanten av skia. " Skulle selvfølgelig vere "...kanten av skoa"

Undersøk
Beatle #171448 12/05/2006 9:53 PM
Entusiast
Entusiast

Kan være beinhinnebetennelse, men slik du beskriver det høres det ikke ut som noe kroneksempel på den tilstanden. Ofte vil en beinhinnebetennelse kjennes mer midt på eller litt mot yttersiden av leggen, og smertene ved jogging kommer somregel mer gradvis. Mitt råd er derfor å få undersøkt saken litt nærmere, tretthetsbrudd er en av mulighetene du bør få ut av verden.En beinhinnebetennelse er drital å bli kvitt, og tar ofte lang tid. Punkt nummer en er å unngå all aktivitet som fremprovoserer smertene. Punkt to er masse FORSIKTIG!!! tøyning av muskulaturen i leggen. Punkt tre er å komme deg innom Løplabbet eller tilsvarende, ofte er det feilstillinger i fot og/eller ankel som disponerer for beinhinnebetennelse

riktig sko?
Beatle #171449 14/05/2006 1:23 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg sleit mye med legghinnebetennelse. Hopper mye og det gjør jævla vondt med feil type sko.. Jeg kjøpte meg soft-sko.. med mykere fleks.. ca 80 tror jeg... Nå kjenner jeg ikke til det lenger verken når jeg står på ski eller jogger. Men myke sko er ikke så gode å kjøre med som vanlige sko.. best å hoppe med osv. Men å vurdere om du har feil type sko er noe jeg absolutt vurderer.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå