Sitat mr hagen:Kjenner en kar i hemsedal som er med i skipatruljen i hemsedal. Han er ofte på snøskred seminarer og da får man jo høre litt av hvert... Det er klart at de aller fleste ortovox'ene fungerer så og si like ofte som mammut sine f.eks, men det er den ene gangen den ikke fungerer som har alt å si!
Omtrent det dummeste jeg har hørt. Ortovox er sannsynligvis det firma som har gjort mest for skredsikkerhet og utstyr relatert til det. I tillegg til å være markedsledende har de fokus på innskolering av kompetanse. At de da bruker b-vare produkter er i bestefall en urimelig påstand, og mest sannsynligvis et resultat av noen som ønsker å sverte Ortovox (muligens for å fremheve et annet merke). At en person frekenventerer på skredkurs er vel og bra, men noen fasit sitter han ikke på med sånne utsagn. Har ikke noe annet forhold til Ortovox en at jeg har har den gamle klassikeren F1 (siden 1997, dvs 12-13 år) og den har fungert strålende de årene. Og om noen dager får jeg S1, gleder meg.
Til tråstarter, tror du blir fornøyd om du ender med en av de digitale som er nevt i Ute artikkelen (som foresten er tatt fra Åka Skidor i fjor, som det er refert til i artikkelen). Alle de får mye skryt, selv om jeg ikke har forhold til de enda, de jeg står på ski med har alle stort sett første genrasjon digital eller F1.