Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Billigst havkajakk
#1505 27/03/2006 1:29 PM
Jones Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg er student utne masse penger, men er veldig interessert i å kjøpe meg en havkajakk til sommeren. Hvor får man tak i bilige, men bra kajakker? Er det mye penger å hente hvis man drar til Sverige eller Danmark?

Billig eller billigst
Jones #1506 27/03/2006 1:57 PM
Fersking
Fersking

For å svare på ditt siste spørsmål: For 4 år siden skulle jeg kjøpe 2 stk kajakker i Stavanger-området. Jeg sjekket nettsidene til butikker som Padlespesialisten, Eian fritid, Aktivfritid, osv. Bruktsider hos padling.no, padlespesialisten.no, aktivfritid.no osv.Til slutt ble jeg så forvirret at jeg tok et søk på "kjak salg", og fant www.kaka.net i København. Jeg og kona gikk for Eski 525, en lekker sak som vi senere ikke har angret på at vi kjøpte (men som du vet må du vurdere hvilken bruk du skal ha i forhold til hvilke egenskaper kajakken skal ha).

VAR DET BILLIG?Vi kjøpte altså 2 kajakker, 2 carbonårer, 2 sprutskjørt, 1 redningsvest, 1 årepose og 1 lensepumpe. Dette fikk vi momsen av på i Danmark og fortollet inn i Norge. I totalprisen må en også legge til kjøreturen, bensin, overnatting, mat (fant tilbud hos Colorline pinsehelgen), Allikevel sparte vi 2000,- på å kjøpe kajakkene i Norge.....

Etter hva jeg har sett er det bare i Tyskland du kommer vesentlig under dette i pris, men så skal du altså frakte dem hjem.

Så er det bare spørsmål om du vil risikere å kjøpe noe i utlandet, eller heller betale litt ekstra for service og god garanti-behandling her hjemme i Norge.

BEKLAGER, rett adresse er:
Jones #1507 27/03/2006 1:58 PM
Fersking
Fersking

Lite å hente!
Jones #1508 23/05/2006 8:50 PM
Fersking
Fersking

Er student selv, drev å surret med det selv for noen år siden, leita i sverige. Prøvde litt forskjellig, kom til slutt frem til at det var bedre å jobbe en mnd å kjøpe en sikkelig en. Endte opp på aktiv fritid, dyktige folk, fikk prøvd den å kom frem til at de hadde en som passet meg best. Det er viktigere at du finner en du liker, ellers blir ikke padling noe gøy..

Estland
Jones #1509 27/07/2006 9:02 AM
Fersking
Fersking

Jeg var tilfeldigvis i Tallinn da jeg oppdaga at det var mulig å kjøpe kajakk direkte fra en fabrikk der. Fikk meg glassfiberkajakk med ror, senkekjøl og spruttrekk for 5500, i tillegg fikk jeg ei karbonåre for 800. Alle priser uten moms, vet ikke hva det vil koste å tolle det inn i norge da jeg smugla....

Kajakken (Reval) er ikke den beste jeg har padlet, men for den prisen absolutt verdt det.

Frosken
Jones #1510 27/07/2006 1:01 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Siden du kan ta med deg varer inn i Norge for inntil 6000,- uten å betale toll og moms så har du strengt tatt ikke gjort så veldig mye galt ved å "smugle" kajakken inn.