For å svare på ditt siste spørsmål: For 4 år siden skulle jeg kjøpe 2 stk kajakker i Stavanger-området. Jeg sjekket nettsidene til butikker som Padlespesialisten, Eian fritid, Aktivfritid, osv. Bruktsider hos padling.no, padlespesialisten.no, aktivfritid.no osv.Til slutt ble jeg så forvirret at jeg tok et søk på "kjak salg", og fant www.kaka.net i København. Jeg og kona gikk for Eski 525, en lekker sak som vi senere ikke har angret på at vi kjøpte (men som du vet må du vurdere hvilken bruk du skal ha i forhold til hvilke egenskaper kajakken skal ha).
VAR DET BILLIG?Vi kjøpte altså 2 kajakker, 2 carbonårer, 2 sprutskjørt, 1 redningsvest, 1 årepose og 1 lensepumpe. Dette fikk vi momsen av på i Danmark og fortollet inn i Norge. I totalprisen må en også legge til kjøreturen, bensin, overnatting, mat (fant tilbud hos Colorline pinsehelgen), Allikevel sparte vi 2000,- på å kjøpe kajakkene i Norge.....
Etter hva jeg har sett er det bare i Tyskland du kommer vesentlig under dette i pris, men så skal du altså frakte dem hjem.
Så er det bare spørsmål om du vil risikere å kjøpe noe i utlandet, eller heller betale litt ekstra for service og god garanti-behandling her hjemme i Norge.